پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به ناآگاهی برخی افراد نسبت به پرداخت هزینه های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت علیرغم اعلام شدن مکرر گفت: پرداخت هزینه های درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت قرار دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمد جعفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه فرزندآوری دغدغه رهبر انقلاب اسلامی است افزود: بیمه سلامت حمایت از فرزندآوری را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا افراد می توانند تا سه مرحله در هر سال هزینه های درمان ناباروری خود را از طریق بیمه سلامت تامین کنند.

وی به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی حقوق مردم به آنها اشاره و تصریح کرد: مردم باید نسبت به حقوق خود و خدماتی که بیمه سلامت به آنها ارائه می کند آگاه باشند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از باروری و فرزندآوری در دستور کار بیمه سلامت قرار دارد اظهار داشت: بانوان نابارور تا سن ۴۵ سالگی می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

بیش از سه هزار بیمار خاص و سخت درمان کرمان زیر پوشش بیمه سلامت

وی گفت: سه هزار و ۱۰۰ بیمار خاص و سخت درمان کرمان زیر پوشش بیمه سلامت این استان قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: در بودجه امسال تاکید شده برای کمک به بیماران سخت درمان، خاص و سرطانی صندوقی مجزا تشکیل شود که علاوه بر تعهدات بیمه، مقدار پرداختی از سوی بیمار نیز از طریق این صندوق تانین شود.
چتر بیمه سلامت بر سر یک میلیون ۸۰۰ بیمه شده در کرمان

وی گفت: بیمه سلامت کرمان افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی کرمان را در سال گذشته تقبل کرد به طوری که پرداخت ها تا پایان سال در وضعیت خوبی قرار داشت.

مدیرکل بیمه سلامت کرمان ادامه داد: دستمزد پزشکان خانواده، مطالبات داروخانه ها و مراکز درمانی این استان سرپایی تا آخر بهمن تسویه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین مطالبات مراکز بستری استان کرمان نیز تا آذر ماه واریز شد و مراکز درمانی از اینگونه پرداخت بدهی ها رضایت دارند.
جعفری، بدهی بیمه به مراکز درمانی بستری دولتی کرمان را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ از بودجه سال جاری تامین می شود.

جعفری با بیان اینکه سال گذشته طرح تثبیت شرایط الکترونیک شدن نسخه پزشکان را پشت سر گذاشتیم و ریاست جمهوری نیر دستور ارائه خدمات الکترونیک را صادر کرد گفت: قانون بودجه ۱۴۰۱ در حال ابلاغ است و بر سلامت الکترونیک تاکید دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: تحولی در حوزه سلامت کشور رقم خورد که نتایج حاصل از آن به نفع بیماران بیمه ها و نظام سلامت کشور است.

وی افزود: تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به ارائه خدمات الکترونیکی تاکید دارد.

جعفری بیان کرد: الکترونیکی کردن خدمات درمانی به نفع بیماران، بیمه‌ها و نظام سلامت کشور است.

وی گفت: الکترونیکی شدن نسخ و پرونده های پزشکی با توجه به محدودیت منابع حوزه سلامت اقدامی مهم و قابل توجه است.
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان به اجرای طرح پزشک خانواده شهری به عنوان دومین اقدام این بیمه بعد از الکترونیک کردن نسخه ها اشاره کرد و گفت: طرح نظام پزشک خانواده شهری در سال گذشته به مرحله اجرا درآمد و بیمه شدگان صندوق رایگان بیمه از خدمات طرح پزشک خانواده شهری برخوردار شدند.

وی به اجرای طرح بیمه کردن افراد بدون بیمه مناطق محروم کرمان اشاره و تصریح کرد: این طرح در مراحل بعدی به سایر نقاط کم برخوردار در شهر کرمان و بعد از آن به ۲ هزار و ۲۰ منطقه کشور تعمیم داده شد.

جعفری با اشاره به اینکه کرمان جزو استان‌ های پرهزینه در درمان کرونا معرفی شده است گفت: بیمه سلامت هزینه درمان بیماران کرونایی را در بیمارستان‌ها تقبل کرد که این مهم کرمان را به عنوان استان پر هزینه در این بخش معرفی کرد.

وی تاکید کرد: به همراه داشتن کد ملی برای استفاده از خدمات نسخه نویسی الکترونیک الزامی است.

وی تاکید کرد: در صورت مراجعه نکردن به پزشک و ارسال پیامک مراجعه حتما مراتب را به سامانه ۱۶۶۶ اعلام کنند تا جلوی تخلف و سواستفاه احتمالی افراد از کد ملی آنها گرفته شود.
افراد فاقد بیمه کد “۱” را به شماره تلفن ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ ارسال کنند

وی تاکید کرد: افراد فاقد بیمه کد “۱” را به شماره تلفن ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ ارسال کنند تا نسبت به بیمه شدن آنها اقدام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86848
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.