مشارکت در استان کرمان به ۵۵ درصد رسید


جلیلی ۷۷۳ هزار و پزشکیان ۴۷۹ هزار در استان کرمان کسب کردند

به گزارش «کرمان نو» مشارکت در استان کرمان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به ۵۵ درصد رسید. یعنی ۹ درصد افزایش مشارکت نسبت به‌دور اول (مشارکت دور اول استان کرمان ۴۶ درصد). در هر دو دوره جلیلی در استان کرمان بیشترین رأی را کسب کرد. اختلاف رأی دو نامزد ریاست‌جمهوری در دور اول ۱۴۸ هزار و ۱۱۹ رأی و در دور دوم این اختلاف ۲۹۴ هزار و ۳۴۹ رأی بود. در دور دوم تعداد آرای جلیلی ۷۷۳ هزار و ۵۹۱ رأی و آرای پزشکیان ۴۷۹ هزار و ۲۴۹ رأی بوده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، رحمان جلالی صبح شنبه ۱۶ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در این دوره از انتخابات تعداد آرای مأخوذه استان یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۹۲ رأی بوده که یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۴۰ رأی آرای صحیح و ۲۳ هزار و ۲۵۲ رأی باطله از جمله رأی سفید، خط‌خوردگی و غیره شامل می‌شود.

 به گفته او از این میزان آرا در استان، سعید جلیلی ۷۷۳ هزار و ۵۹۱ رأی و پزشکیان ۴۷۹ هزار و ۲۴۹ رأی کسب کردند.

 جلالی اظهار داشت: در حوزه تأمین امنیت از عوامل انتظامی، نظامی، امنیتی، فراجا، سپاه، بسیج و نیز مجاهدت‌های سربازان و پاسداران گمنام امام‌زمان (عج) برای برگزاری بی حاشیه انتخابات قدردانی می‌کنیم.

 جزئیات حمله سایبری

او بیان کرد: در ابتدای شروع انتخابات با حمله سایبری به زیرساخت‌های استانداری مواجه شدیم که ۲ سیستم از شهرستان بردسیر آلوده بود و به‌محض اتصال، با هوشیاری و هوشمندی صورت‌گرفته، حمله خنثی شد.

 جلالی گفت که این حمله سایبری از نوع بروت فورس (جست‌وجوی فراگیر) بود.

 به گفته او، تیم امداد سایبری در همه نقاط برقرار کرده بودیم و با هوشیاری که صورت گرفت حمله خنثی شد.

 او با بیان اینکه در حوزه اجرا هیچ مشکلی نداشتیم، اظهار داشت: در حوزه پشتیبانی هر مدیر استان پشتیبان یک شهرستان بود؛ امکانات بالگردی دیده شده بود اما نیاز به استفاده از بالگرد نبود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: آموزش‌های برگزاری انتخابات برای ۶۰ هزار نفر از عوامل ارائه و بهترین انتخابات‌ها برگزار شد.

 ۱۷ پرونده خریدوفروش رأی

 او در حوزه سلامت انتخابات از شورای نگهبان و مسئولان قضایی نیز تشکر کرد و گفت: کمترین اختلاف و شائبه بین ما وجود نداشت.

 جلالی با بیان اینکه تخلفات خیلی جدی نبود اظهار داشت: ۱۷ پرونده خریدوفروش رأی در استان شکل گرفت.

او با بیان اینکه از اکنون فضای همدلی است، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات تجدید بیعت با ولایت بود.

 جلالی از اصحاب رسانه و گروه‌های جهادی و مردمی نیز تشکر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119738
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.