اداره کل هواشناسی استان کرمان خبر داد؛


احتمال وقوع سیلاب در جنوب کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان در پی احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در جنوب کرمان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، اداره کل هواشناسی استان پیش‌بینی کرد: از امروز ۱۴ مهر تا سه‌شنبه در مناطق جنوب غربی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان کرمان، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

در اطلاعیه هواشناسی آمده است: طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده در کویر مرکزی و شرق کشور، وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین انتقال ریزگردها، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در نیمه شمالی و شرق استان دور از انتظار نیست.

 همچنین طی این مدت در مناطق جنوب غربی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان کرمان، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود که جاری‌شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از این مناطق محتمل است.

 مناطق نیمه شمالی، شرق و جنوب غرب استان کرمان، شامل: ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر تحت تاثیر این پدیده هستند.

 احتمال جاری‌شدن روان آب در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان، خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در شمال و شرق استان دور از انتظار نیست.

باتوجه‌به وزش باد نسبتاً شدید در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

 خودداری از رفتن به فضای باز به‌ویژه سالمندان کودکان و گروه‌های حساس، اتراق‌نکردن و برپانکردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع توصیه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122611
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.