فرماندار شهرستان جیرفت؛


بی‌عدالتی در توزیع منابع زمینه‌ساز وقوع جرم در جنوب کرمان است

فرماندار شهرستان جیرفت در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم جنوب استان کرمان بی‌عدالتی بین شهرستان‌های شمال و جنوب استان را همیشگی عنوان کرد، گفت: آمار افزایشی جرایم در جنوب استان را به عدم اجرای عدالت در حوزه جنوب و شمال استان در بحث توزیع امکانات و نیروی انسانی است.

به گزارش کرمان‌نو، احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت افزود: اگر این عدالت اجرا می‌شد شاهد این آمارهای افزایش جرایم در زمینه قاچاق سوخت، اسلحه و ماشین‌های شوتی و موضوع اتباع بیگانه نبودیم.

او یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش جرائم در شهرستان‌های جنوبی هم‌جواری این شهرستان‌ها با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان دانست و بیان داشت: مشکلات شهرستان‌های جنوب استان کرمان متأثر از این دو استان نیز است.

بلندنظر افزود: هر روز شاهد عبور بیش از ۵۰۰ دستگاه خودروهای شوتی از شمال استان و ورود به مسیر جاده دلفارد هستیم و این خودروها بعد از ورود به جنوب استان از شهرهای منوجان، قلعه گنج و زهکلوت خارج می‌شوند که هر روز با تصادفات و آتش‌سوزی‌های این ماشین‌های شوتی را در منطقه روبرو هستیم و اگر جلوی این دستگاه‌ها در مبادی گرفته می‌شد شاید مشکلات ما در جنوب کرمان در این حوزه کمتر بود.

فرماندار جیرفت ادامه داد: به اذعان نیروهای امنیتی و انتظامی ماشین‌های شوتی ازیک‌طرف سوخت حمل می‌کنند و از طرف دیگر قاچاق اسلحه را انجام می‌دهند و این یک معامله دو سر سود برای قاچاقچیان شده است.

بلندنظر با اشاره به نبود کمپ ماده ۱۶ در شهرستان‌های جنوب کرمان، بیان داشت: اگر همان‌طور که در شهرستان‌های شمالی استان کمپ ماده ۱۶ فعال وجود دارد در شهرستان‌های جنوبی دیگر از جمله جیرفت هم این کمپ هم وجود داشت ما دیگر شاهد سرقت‌های خرد نبودیم. امروزه بیشترین سرقت‌های خرد مربوط به همین معتادین متجاهر است که ما برای اینکه معتادان جمع‌آوری‌شده را به کمپ‌های مجاور بفرستیم باید متحمل کلی رایزنی و نامه‌نگاری شویم.

فرماندار شهرستان جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت هم ساختمان کمپ ماده ۱۶ مشخص و جانمایی شده اما برای تجهیز آن بیشتر از چهار ماه پیگیری ما به جایی نرسیده است .

بلندنظر در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم جنوب استان کرمان خطاب به مسئولان حاضر اظهار داشت: در بخش اسماعیلی ما که حدود ۵۰ نفر هزار نفر جمعیت وجود دارد آیا امکانات انتظامی، لجستیکی و نیروی انسانی در این بخش بزرگ که به‌اندازه چند شهرستان جمعیت دارد با هم برابری می‌کند؟ آیا در مقایسه با میزان ورود پرونده‌های قضایی که به دستگاه قضایی شهرستان جیرفت می‌آید نیروی انسانی حوزه قضایی و تعداد قضات این شهرستان با میزان پرونده‌ها برابری می‌کند؟

او ادامه داد: هیچ‌کدام از مواردی که ذکر شد با هم برابری ندارد.

فرماندار جیرفت با اشاره به توسعه سیستم پایش تصویری افزود: در سال گذشته سیستم پایش تصویری در سطح شهرستان و روستاها توسعه خوبی داشته است. اما در کنار همه این موارد اعتباری که شهرستان جیرفت در اختیار دارد خیلی محدود و کم است به‌طوری‌که با داشتن

۱۷۵۰,کیلومتر راه روستایی خاکی در شهرستان اختصاص همه اعتبار هم به راه‌های روستایی جوابگوی تکمیل این راه‌ها نیست و البته سال‌های سال است که از عدم اجرای عدالت در جنوب و شمال سخن می‌گوییم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122987
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.