رئیس‌کل بازرسی استان خبر داد؛


بازداشت چهار نفر از مدیران و کارمندان یک مجتمع بزرگ معدنی و صنعتی کرمان

رئیس‌کل بازرسی استان کرمان گفت: در نتیجه یک ماه کار فشرده شبانه‌روزی مجموعه بازرسی با همکاری هدفمند سازمان اطلاعات سپاه، مدیر، معاون و ۲ نفر دیگر از کارکنان یک مجتمع بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان بازداشت شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا،‌ دادخدا سالاری رئیس‌کل بازرسی استان اظهار داشت: اتهام این افراد اختلاس، دریافت رشوه، تبانی با پیمانکاران و تضییع اموال دولتی بوده است.

به گفته او، این افراد هم اینک در بازداشت هستند و بررسی‌های تکمیلی در این زمینه جریان دارد.

بازرس کل کرمان که ۱۷ شهریورماه امسال با حکم رئیس قوه قضاییه در این مسئولیت منصوب شده و از ابتدای شروع فعالیت، خبر از اجرای طرح نظارت هوشمند، مستمر و اثربخش (هما) در بازرسی استان داده بود تصریح کرد: در اجرای این طرح طی چندماه اخیر، فعالیت‌های هدفمند و شبانه‌روزی در دستور کار قرار داشت که در بخش‌های مختلف از جمله بازار و نیز فعالیت‌های مجتمع‌های صنعتی و معدنی استان منتج به نتایج شده است.

سالاری گفت: تشدید برخوردهای جدی و بازدارنده با فساد در عرصه‌های مختلف استان در این برهه از فعالیت‌های بازرسی، شروع کار است، لذا ضمن به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در پیشگیری از بروز فساد با همراهی شهروندان، مدیران و کارکنان سازمان‌ها و نیز رسانه‌ها، در مقابله هوشمند، مستمر و اثربخش با فساد در هر اندازه، در هر جا، به‌هیچ‌عنوان اغماض و مماشات نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه بازرسی در مقابله با فساد و نیز پیشگیری از بروز فساد تنها نباید به صرف حرف باشد و در صحنه عمل نیز باید بروز و ظهور داشته باشد تصریح کرد: بازداشت افراد در یک مجتمع معدنی و صنعتی استان حاصل کار فشرده یک‌ماهه و شبانه‌روزی است؛ لذا عموم مردم، مدیران و سایر دست‌اندرکاران صنایع و معادن نیز باید ثمره این تلاش‌ها را مشاهده کنند.

بازگشت معادن به قانون

مدیرکل بازرسی استان کرمان که طی چند ماه پس از انتصاب در این مسئولیت بارها بر ضرورت بازگشت معادن و صنایع استان به سبک و سیاق قانون و نیز کمک آنها به انتفاع مردم استان از درآمدهای حاصله از این فعالیت‌ها تأکید داشته تصریح کرد: به طور حتم برخوردهای سلبی و بازدارنده با معادنی که به اجرای قانون برنگردند در دستور کار است.

او در ادامه توصیه‌های قبلی خود ضمن اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد معادن گوناگون در پهنه‌های وسیع در استان اعلام کرد که باتوجه‌به فعالیت‌های اکتشافی، استخراج و معدن‌کاوی که به ایجاد آلایندگی و نیز استهلاک زیرساخت‌های حیاتی مانند جاده‌ها در استان می‌انجامد، لذا معادن بر اساس قانون وظیفه دارند در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، کمک به رفع محرومیت‌ها و نیز اشتغال‌زایی پایدار نیز ورود عینی و ملموس داشته باشند.

سالاری تأکید کرد: بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرهیز از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره‌های پایین‌دستی در صنایع و معادن استان امری ضروری است که انتظار می‌رود مدیران صنایع و معادن استان با فوریت و به شکل عملیاتی این مقوله‌ها را در دستور کار قرار دهند تا ثمره فعالیت‌های آنان به تولید محصولات دارای ارزش‌افزوده بیشتر منجر شود.

او ضمن تشکر از مطالبه‌گری رسانه‌ها طی چند ماه اخیر در مورد ضرورت بازگشت قانونی سهم حقوق دولتی معادن به استان و نیز بازگشت حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ معدنی استان، تأکید کرد که رسانه‌ها همکار ما در سازمان بازرسی هستند و از نقش بسیار حیاتی در این عرصه برخوردارند.

سالاری گفت: اینکه معادن ما محصولات خام را صادر و محصولات فرآوری شده ناشی از همان محصولات در دیگر کشورها را با قیمت‌های چندبرابری وارد کشور کنیم، به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست و مسئولیت قانونی صنایع معدنی استان در این زمینه باید به مرحله عملیاتی برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123517
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.