در اطلاعیه هواشناسی استان کرمان استان آمده است:


هشدار نارنجی هواشناسی کرمان با پیش‌بینی باران شدید و باد

 هواشناسی کرمان درباره شدت بارش‌ها، آب‌گرفتگی معابر و خسارت بر اثر وزش باد شدید در برخی مناطق استان هشدار سطح نارنجی داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از صداوسیما، در اطلاعیه هواشناسی استان کرمان استان آمده است: باتوجه‌به تقویت سامانه بارشی، طی امروزوفردا بر شدت ناپایداری‌های جوی به‌صورت بارش باران و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نیمه شمالی و غرب استان کرمان افزوده شده و احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن رواناب و ایجاد خسارت بر اثر وزش باد شدید در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

بر اساس این اطلاعیه، منطقه اثر ناپایداری‌های در شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف و ماهان است.

احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری‌شدن رواناب، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال آسیب به صنعت برق‌رسانی و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال از پیامدهای مخاطرات جوی اعلام شده است.

در این اطلاعیه هواشناسی همچنین اتراق‌نکردن و نماندن در چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، احتیاط در فعالیت عمرانی، اطمینان از سالم‌بودن پوشش پلاستیک در گلخانه و استحکام سازه آنها و احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع توصیه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123568
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.