با اجرای حکم جایگزین حبس در فاریاب؛


سه قصاب مجرم در فنی‌حرفه‌ای مهارت یاد می‌گیرند

دادگستری فاریاب گفت: ۳ نفر از اعضای باند بزرگ سرقت احشام در شهرستان فاریاب که دام‌‌های سرقتی را به عنوان مالخر تحویل می‌گرفتند و در قصابی بفروش می‌رساندند به عنوان مجازات تکمیلی ملزم به فراگیری حرفه و شغل جدید تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌‌ای شده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو، دادگستری فاریاب گفت: احکام اعضای باند بزرگ سرقت احشام در شهرستان فاریاب صادر شد؛ ۷ نفر از محکومین این باند به تحمل ۴۵ ماه حبس تعزیری و رد مال به شکات پرونده و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده‌اند.

پس از دریافت گزارش و شکایت ۳۵ دامدار مبنی بر سرقت احشام آنها این مهم در دستور کار دادستانی قرار گرفت. پس از انجام کاری اطلاعاتی، متهمین شناسایی و یکی از بزرگ‌ترین باندهای سرقت جنوب استان که متشکل از مجرمین سابقه‌دار در جرم سرقت بودند متلاشی شد.

ارزش احشام سرقت شده بالغ بر ۳ میلیارد تومان است؛ این باند به‌صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت شبانه تعداد قابل‌توجهی از احشام کرده بودند که باعث ایجاد نارضایتی عمومی شده بود.

باتوجه‌به اینکه ۳ نفر از اعضای این باند در حرفه قصابی در جنوب استان مشغول به کار بوده‌اند و شیوه کار آنها به این‌گونه بوده است که دام‌های سرقتی را به‌عنوان مالخر تحویل می‌گرفتند و در قصابی بفروش می‌رساندند؛ لذا با دستور قضایی پروانه کسب قصابی آنان ابطال شد و مادام‌العمر از کار در حرفه قصابی منع شدند و به‌عنوان مجازات تکمیلی این سه نفر قصاب ملزم به فراگیری حرفه و شغل جدید تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای شده‌اند تا پس از تحمل مجازات در حرفه‌ای دیگر مشغول به کار شوند.

یکی از متهمین این باند که هنوز به سن قانونی نرسیده بود علاوه بر مجازات‌های فوق محکوم به مهارت‌آموزی یک حرفه و اشتغال به آن شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123585
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.