گزارش «کرمان‌نو» از تب بازی «پوکمون‌گو» در کرمان | شکارچیان شب

هنوز به‌صورت رسمی وارد ایران نشده که سر از کرمان درآورد. بازی Pokemon GO این روزها دنبال کنندگان فراوارنی در دنیا دارد. بازی که توانسته در مدت کوتاه شروع به کار توجه تعداد زیادی را به خود جلب کند. تا جایی که میزان استقبال از بازی باعث بروز مشکلاتی در سرورهای شرکت تولید کننده Pokemon GO شده است.

افراد با نصب این بازی بر روی موبایل‌های داری سیستم عامل «اندروید» و يا «آی او اس» با ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی روبرو می‌شوند.

با «پوکمن گو» چگونه بازی می‌کنند؟

این بازی از اینترنت ، دوربین موبایل و GPS گوشی استفاده ‌می‌کند. هنگام شروع موقعیت جغرافیایی شما با بهره‌گیری از GPS نمایش داده می‌شود و بازیکن شروع به پیاده‌روی می‌کند. در طول مسیر نرم‌افزار محل اختفای موجوداتی به نام «پوکمون» را به شما نشان می‌دهد . به محض شناسایی هر یک از این موجودات روی آن با انگشت کلیک می‌کنید تا دوربین موبایل فعال شود.

حالا «پوکمون» را در کنار خود می‌توانید ، ببینید. بدین ترتیب موقعیتی که در آن قرار دارید به فضای بازی تبدیل می‌شود. با پرتاب توپ ( پوکبال ) سعی در شکار «پوکمون» می‌کنید.

باید دقت داشته باشید که توپ‌ها (پوکبال‌ها) ارزشمند هستند و سعی کنید درست به هدف بزنید! وگر نه وقتی پوکبال شما تمام شد مجبور به دست به جیب شدن و خرید بسته‌های ۲۰ تایی پوکبال به قیمت یک دلار معادل ۳۵۵۰ تومان هستید.

از آنجا که ممکن است که در منطقه جغرافیایی شما، کاربران دیگری نیز حضور داشته باشند، ممکن است علاوه بر شما افراد دیگری نیز به دنبال شکار پوکمون باشند. به همین دلیل سرعت عمل در این بازی مهم است.

پوکمون‌بازها در کرمان به شکار مشغولند

تب بازی زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم به کرمان رسید. این‌ را می توان از گروههای تلگرامی کرمانی‌ها به چشم دید.

جاوید مدیر یکی از این گروهها به «کرمان‌نو» می‌گوید که این بازی باعث شده دیگر برای بازی کردن در یک گوشه خانه ننشینم . ماهیت بازی مجبورم می‌کند روزانه کلی پیاده روی کنم.

گروهی که او در تلگرام مدیریت می‌کند ۷۷ عضو دارد. بیشتر آنها کرمانی هستند. از طریق لینک ورود مستقیم  علاقه‌مندان و کاربران «پوکمون گو» به جمع اعضای گروه اضافه می‌شوند. او از تلگرام برای هماهنگی بین اعضاء استفاده می‌کند و آخرین اطلاعات در مورد نحوه نصب و عملکرد بازی را در اختیار سایر اعضاء می‌گذارد.

وی در مورد هماهنگی با اعضای گروهش به ما می‌گوید که هر شب ساعت ۱۰ برای شکار پوکمون

پوکمون شکار شده در خیابان های کرمان
پوکمون شکار شده در خیابان های کرمان

بیرون میرویم. این موضوع در گروه اعلام مي‌شود . گروههای دو ، سه نفره و بعضی وقت‌ها بیشتر با هم به شکار می‌ رویم. محل‌های پر از پوکمون را در گروه معرفی می‌کنیم تا بقیه هم برای شکار به آنجا سربزنن .

جاوید ادامه می‌دهد که از هشتگ #آدرس در گروه برای اعلام موقعیت تازه‌ترین پوکمون استفاده می‌کنیم.

گروه «کرمان پوکمون» در طول روز فعالیت می‌کند . شب‌ها اما فعالیت گروه بیشتر است. اعضاء از شکارهای تازه خود در سطح شهر عکس می‌گیرند و خصوصیات پوکمون به دام افتاده را برای دیگران توضیح می‌دهند. دقایقی بعد تعدادی از کاربران کرمانی که عضو گروه هستند به موقعیت معرفی شده می‌آیند و پوکمون لو رفته را شکار می‌کنند.

جاوید در مورد اینکه بیشتر پوکمون‌ها را در کجای شهر کرمان می‌شود پیدا کرد می‌گوید بلوار سجادیه کوچه ۹ و ۷ حدود پنج تا پوکمون داره ، هزارویکشب جنوبی و والفجر هم همینطور ، پارکینگ شهرک سلمان فارسی در بلوار جمهوری هم سه تا پوکمون منحصر به فرد دارد.

پوک استاپ
یک PokéStop اساساً مکانی مورد علاقه است که شما می‌توانید برای استفاده از ویژگی‌های متنوع آن حرکت کنید.

کاربران عکس پوکمون‌هایی که شکار می‌کنند را در گروه می گذارند و اعضاء وقتی جای پوکمون‌ها را در لیست دارایی خود در بازی خالی می‌بینند به محل شکار می‌روند.

جاوید به ما گفت که هنوز «پوك استاپ» کرمان را کشف نکردیم و کار هنوز سخت است .

او در مورد «پوك استاپ» می‌گوید هر بار که شما وارد بازی Pokémon GO می‌شوید و نگاهی به نقشه می‌اندازید، ممکن است گاهی یک شیء آبی شناور در هوا را ببینید. گاهی اوقات نیز شما یک شیرینی صورتی را می‌بینید که از آن باران می‌بارد. اینها PokéStops هستند و نیاز است که شما از آنها بازدید کنید چراکه برای شما بسیار مفید هستند.

آنچه پیداست پوکمون بازها فعلا بیشتر شب‌ها به شکار مشغولند . اگر نیمه شب از خواب بیدار شده و دیدید مقابل خانه‌تان و یا روی کاپوت خودرویی که کنار خیابان پارک شده جوانی با موبایل به در حال خیره شدن به نقطه‌ای ست وحشت نکنید ، شما دزد نگرفته‌اید او یک پوکمون باز است که به شکار آمده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1343
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.