کرمانی ها سالانه 500 میلیون تومان به فضای سبز خسارت وارد می کنند

ایمان سیف الهی گفته متاسفانه شهروندان در زمینه نگهداری فضای سبز و استفاده از وسایل بازی و سرویس بهداشتی کم لطفی هستند.
وی خواستار تقویت حس مسئولیت پذیری شهروندان در این زمینه شد و گفت که متاسفانه در برخی موارد شاهد به سرقت رفتن تجهیزات داخل پارک ها و حتی گیاهان کاشته شده در فضای سبز سطح شهر کرمان هستیم.
سیف الهی با اشاره به نقش مردم در نگهداری از فضای سبز و پارک ها تاکید کرد که در این زمینه نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم.
وی میزان خسارتی که توسط مردم در طول سال به این حوزه وارد می شود را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: «این در حالیست که این میزان اعتبار می تواند برای ساخت حدود دو پارک مناسب صرف شود».
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت که اگر این خسارت ها را نداشته باشیم می توانیم به جای هزینه کرد برای جبران خسارت ها، اعتبارات را به سمت ساخت پارک ها، توسعه فضای سبز، گلکاری و آسفالت معابر و ….سوق دهیم.
سیف الهی گفته جبران خسارت به شیرآلات، چراغ، لوله، نیمکت، درخت و … دارای هزنیه های جانبی است و در نهایت اعتباری که صرف می شود چندین برابر می شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان از حضور و نظارت ماموران این سازمان در پارک ها سخن به میان آورد و افزود که در کنار این حضور مردم هم باید حس مسئولیت پذیری بیشتری در این زمینه داشته باشند.
سیف الهی ادامه داد از مردم می خواهیم که با توجه بیشتر به این مسائل خسارت کمتری به پارک ها و فضای سبز که متعلق به خود آنهاست وارد کنند و مجموعه شهرداری را از خودشان بدانند.
وی گفت بیان کرد: در واقع خسارت به این حوزه خسارتی است که به مردم وارد می شود و از جیب همه شهروندان می رود چرا که اعتبارات به جای هزینه کرد برای ارائه خدمات جدید صرف جبران خسارت می شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و شهرداری کرمان گفته حتی در مواردی دیده شده است که افراد مایع دستشویی سرویس های بهداشتی عمومی را در ظرفی تخلیه کرده و همراه خود می برند و وقتی در خصوص هدفشان از این اقدام سوال می شود مصارف شخصی را بهانه می کنند.
وی با اشاره به اینکه افراد از اقشار مختلف دست به این اقدام می زنند، گفت که لزوما این افراد از قشر نیازمند نیستند و حتی دیده شده است افرادی با ماشین های مدل بالا کنار یک درخت تازه کاشته شده پارک کرده درخت را از ریشه درآورده و داخل صندوق عقب خودروی خود گذاشته و می برند.
سیف الهی گفت که شهرداری برای انجام وظایف خود تمام توانش را به کار می گیرد اما در این زمینه خواستار همکاری و مشارکت بیشتر مردم هستیم که در کنار همدیگر از شهری زیبا استفاده کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13688
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.