برخورد صرفا قهرآمیز در مقابله با آسیب‌های‌اجتماعی جواب‌گو نیست

یدالله موحد گفت که در مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی صرف برخورد قهرآمیز جواب گو نیست هرچند که دستگاه قضایی طبق وظیفه ذاتی خود همواره برخورد با مجرمان و کسانی که امنیت اخلاقی جامعه را دچار خدشه می کنند برخورد کرده است.
وی با اشاره به اینکه برخورد کیفری و قانونی با مجرمان از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است افزود که بستر بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه، وجود چالش ها و تضادهایی است که در درون جامعه وجود دارد.
موحد ادامه داد که ضرورت دارد قضات در مسائل و پرونده های مهم و کارهای جمعی به یک فهم مشترک نزدیک شوند و گام ها را در رسیدن به اهداف محکم بردارند.
رییس شورای قضایی استان گفته به طور متوسط به ازای هر 100هزار نفر جمعیت در استان 9.9 قاضی در حال ارائه خدمات قضائی به شهروندان می باشند که نشانگر کمبود کادر قضایی در دادگستری استان است.
این مقام ارشد قضایی استان بر نظارت و آموزش بیشتر ضابطان دستگاه قضائی تاکید کرد و افزود که کارکنان دستگاه قضایی بایستی هموراه بحث افزایش رضایتمندی عمومی و حفظ کرامت مراجعان را سرلوحه کار خود قرار دهند ضرورت دارد.
وی با اشاره به اینکه 63 درصد پست های اداری دادگستری استان کرمان بلاتصدی است، خاطر نشان کرد که بایستی در حوزه منابع انسانی از تمام ظرفیت های ممکن استفاده کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14438
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.