داشتن برگه ارزیابی سلامت شرط ورود نوآموزان به مدارس کرمان شد

مهران باهری  با اشاره به اینکه 61هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان داریم افزود:طرح سنجش برای دانش ‌آموزان بدو ورود به دبستان از دوم تیرماه در 41 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در این استان آغاز خواهد شد.
وی اظهارداشت : بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان، پیشگیری از بروز بیماری ها، کمک به بهبود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان، جای دهی مناسب دانش آموزان متناسب با توانمندی و استعدادهای تحصیلی آنها از مهمترین اهداف برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است.
باهری ادامه داد: در این برنامه نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، معاینات اختلالات دهان و دندان وضعیت جلدی و بررسی کارت واکسیناسیون توسط پزشک در پایگاه های سنجش و مراکز سلامت جامعه و پایگاه های درمانی و خانه های بهداشت قرار می گیرند.
دبیر اجرایی برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان کرمان گفت: سال گذشته 31 هزار و 567 نوآموز بدو ورود پیش دبستان و 34 هزار و 818 نوآموز بدو ورود به دبستان در این استان مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار و 395 نفر به عنوان نوآموز دیرآموز، 345 نفر دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی، 2 نفر نیاز ویژه شنوایی، هشت نفر نیاز ویژه بینایی و 10 نفر نیاز ویژه جسمی و حرکتی شناخته شدند.
باهری تصریح کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می شود و مدیران مدارس پس از ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی موظف به ثبت مشخصات دانش آموزان در سامانه سنجش هستند.
وی گفت: والدین باید قبل از مراجعه به پایگاههای سنجش و ارزیابی سلامت فرزندشان از مدرسه مربوطه حتما نوبت ویزیت دریافت کرده باشند.
باهری با بیان اینکه سنجش دانش‌ آموزان بدو ورود به پیش دبستان 15 مردادماه سال جاری انجام می ‌شود، افزود: ثبت ‌نام و نوبت ‌گیری دانش آموزان پیش دبستانی در پایه اول توسط مدیران مدرسه انجام می ‌شود.
وی همچنین گفت : اگر والدین در زمان تعیین شده برای سنجش فرزند خود در مراکز حضور نیابند باید هزینه سنجش را 2 برابر پرداخت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18172
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.