به دنبال ایجاد رشته های دانشگاهی مطابق با نیاز جامعه هستیم

سمیرا ملاپور راشدی در نشست خبری با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: حساسیت نقش خبرنگاران انکارناپذیر است و خبرنگاران واسطه بین مردم و مسوولان هستند.
وی با بیان اینکه دغدغه مردم، دغدغه خبرنگاران است، افزود: خصوصیت ویژه خبرنگاران حق طلبی است که آنها را در زمره انبیاء قرار می دهد.
راشدی در ادامه با اشاره به فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: ۲۵ سال از فعالیت دانشگاه علمی کاربردی می گذرد که امیدواریم با تجربیات این سال ها بتوانیم به اهداف والای این نهاد برسیم.
وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی بعد از طی مراحل توسعه کمی، تمرکز خود را بر توسعه کیفی گذاشته و از امسال شاهد رتبه بندی دانشگاه های علمی کاربردی خواهیم بود که در سه سطح رتبه بندی می شوند.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان گفت: سعی کرده ایم رشته های جدیدی در دانشگاه علمی کاربردی مطابق با نیاز جامعه اضافه کنیم.
وی با اشاره به ایجاد مراکز رشد و فناوری در دانشگاه افزود: نخستین مرکز رشد و فناوری از سال ۹۴ در شهربابک ایجاد شد که با ۲۵ واحد فناوری در ارتباط است.
راشدی تصریح کرد: دو مرکز رشد و فناوری نیز در مرکز نوبنیاد سیرجان و دانشگاه علمی کاربردی هواپیمایی ماهان هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و فناوری روز بیان کرد: جمعیت مدرسان دانشگاه علمی کاربردی نیز به زودی به روزرسانی و مهارت سنجی می شوند و رتبه بندی و سطح بندی خواهند شد.
راشدی درباره شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: ۵ تا ۸ درصد افزایش شهریه در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19143
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.