مهریه 4000 کرمانی را روانه زندان کرد

حمید خالقی گفت: در تعیین مهریه حداقل و حداکثری وجود ندارد اما مسئله مهم این است که مرد باید در حد توانایی مالی خود مهریه تعیین کند تا در آینده در صورت مطالبه زن با مشکل مواجه نشود.

خالقی اظهار داشت: مهریه عبارت است از مالی که به مناسبت عقد نکاح، مرد ملزم به پرداخت آن به زن است و می تواند پول نقد، طلا، ملک یا حتی آموزش هایی شامل آموزش قرآن، خیاطی، کامپیوتر و نقاشی و… و. باشد.

آن طور که مهر نوشته مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان افزود: این روزها  مهریه، مردان زیادی را راهی زندان ها کرده است چرا که در صورت مطالبه زن و حکم دادگاه، مرد باید تا ریال آخر مهریه را پرداخت کند.

این قاضی دادگاه خانواده کرمان تصریح کرد: مهریه باید ارزش مالی داشته باشد، قابل تملک باشد، مجهول و مبهم نباشد و مرد توانایی انجام آن کار را داشته باشد به طور مثال بال مگس، دست و پای شوهر، ۱۰۰ متر از قله دماوند، یک گردبند طلا که وزن، قیمت و عیار آن مشخص نشده و هزار بار سفر به کربلا با پای پیاده از جمله مهریه هایی است که از نظر دادگاه ارزشی ندارد و دادگاه براساس نظریه کارشناسان در این موارد مهر المثل تعیین می کند.

 مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به مهریه های عجیبی که تعیین شده است اشاره کرد و گفت: مواردی از جمله ۱۰ راس آهوی وحشی، پنج هزار مرجان دریایی و حفظ دیوان حافظ برای زوج بی سواد از جمله مهریه هایی است که توسط زن تعیین شده و با این که مرد پیش از ازدواج پذیرفته اما حالا توانایی و قدرت انجام چنین کارهایی را ندارد و در توان مرد نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19220
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.