استان رنگ و بوی سیاسی گرفته و از این موضوع نگرانیم

روز گذشته یحیی کمالی‌پور به ایسنا کرمان گفته که تعدادی از نمایندگان استان کرمان در خصوص تحولات سیاسی و مدیریتی که در سطح استان در حال شکل گیری است، تقاضای جلسه اضطرای از وزیر کشور کردند. نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد اضافه کرده که باتوجه به اینکه نمایندگان پاسخگوی مطالبات مردم هستند و مردم نیز در خصوص تحولات استان از نمایندگان سوال می‌کنند، نمایندگان باید حداقل از جریانات استان اطلاع داشته باشند تا بتوانند مردم را توجیه کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی توضیح داده که از زمان تصدی دکتر «فدایی» بعنوان استاندار جدید کرمان، متاسفانه تعامل بین نمایندگان استان و استاندار بسیار ضعیف شده لذا این امر موجب نارضایتی جمعی از نمایندگان استان شده است.

کمالی ‌پور تعداد نمایندگان ناراضی را پنج نفر اعلام کرده و گفته با معاون پارلمانی وزیر کشور برای این جلسه هماهنگی شده است.

پنج نماینده چه کسانی هستند؟

این پنج نماینده استان کرمان چه کسانی هستند؟ آیا اصولگرایان از انتصاب‌های فدایی نگران شده‌اند؟ پیش از این پورابراهیمی از تریبون مجلس استفاده و به تغییر مدیرکل محیط زیست اعتراض کرد. او گفت که تغییرات بدون هماهنگی با نمایندگان مجلس رقم می‌خورد. تذکری که از سوی فدایی استاندار هم بی‌پاسخ نماند. استاندار کرمان اما در در حاشیه نشستی پاسخ نماینده اول مردم کرمان و راور را داد، او گفت به هر قیمتی در مسند استانداری کرمان نمی‌مانم. وی ادامه داد که رعایت برخی مصلحت‌ها و رودربایستی با مدیران ناکارآمد باعث عقب‌ماندگی استان و کشور خواهد شد. با نگاهی به این پیشینه می‌توان اسم پورابراهیمی و کمالی‌پور را بواسطه اعلام خبر نارضایتی از انتصاب‌‌های فدایی را در لیست پنج نفره‌ای که نماینده جیرفت از آن نامبرده یادداشت کرد. اما سه نفر ناراضی دیگر از کدام حوزه انتخابیه‌ای هستند؟ محتمل‌ترین گزینه‌ها را شاید بتوان نمایندگان نزدیک به تفکر اصولگرایی استان کرمان دانست.یعنی زاهدی و حسن‌پور. اما حسن‌پور همین یکشنبه از عدم دخالت خود در انتصاب مدیران استان و به‌صورت مشخص مدیرعامل گلگهر گفته بود. نماینده سیرجان و برسیر خاطر نشان کرده بود که در مورد مسائلی که به دولت مربوط است هیچ اظهار نظری نداشتم و دخالت نمی‌کنم. او در رابطه با همین پرسش که آیا جز پنج نفری که آقای کمالی‌پور گفته هست یا خیر گفت: نه نیستم.

لیست احتمالی چهار نفره اما هنوز یک نفر کم دارد. اگر اصل را بر صحت گفته‌های کمالی‌پور بذاریم که معترضان به فدایی پنج تن هستند، یکی از نمایندگان لیست امید هم از عملکرد فدایی در انتصاب‌هایش ناراضی است! احتمالی که کمی بعید به نظر می‌رسد.

کدام انتصاب؟

اما دکتر فدایی در مدت حضور خود در ساختمان استانداری چه کسی را منصوب کرد؟ بعد از رفتن ملانوری به وزارت کشور نماینده عالی دولت در کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی را از محیط دانشگاه به ساختمان استانداری آورد. محمدصادق بصیری گزینه‌ای که اتفاقا مورد پسند اصلاح‌طلبان هم نبود و بخش‌های اجتماعی او به سیاسی بودن‌اش می‌چربید. در ادامه  محمدرضا وفائی را به عنوان مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان منصوب کرد. گزینه‌ای که سالها در استانداری حضور دارد و به نوعی خاک خورده این ساختمان است. محمد جواد فدایی همچنین برای معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم یک سرپرست گذاشت. محمدعلی دهقان هم اتفاقا از دانشگاه به استانداری آمد و سرپرستی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری را بر عهده گرفت. انتصاب دیگر آقای استاندار در حوزه روابط عمومی استانداری بود. عباس تقی‌زاده با مدرک دکتری در حوزه ارتباطات به استانداری رفت. گزینه‌ای که انتصابش با استقبال رسانه‌های استان کرمان روبرو شد. او نیز از دانشگاه به استانداری رفت.

کمالی‌پور نگران چیست؟

از تحلیل شرایط و آنچه در بالا آمد اینگونه به نظر می‌رسد که کمالی‌پور دست پیش گرفته تا در انتصاب‌های احتمالی در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد نظرش لحاظ شود. او در سال ۹۸ باید در انتخابات شرکت کند و برگزار کنندگان انتخابات بیشترین اهمیت را در سرنوشت او دارند. هر چند با شناختی که از دکتر فدایی وجود دارد او کسی نیست که با این تهدیدها مواضع خودش را تغییر بدهد اما نماینده جنوب کرمان با بلند کردن پرچم انتقاد از انتصاب‌های فدایی نشان داد که ته دلش برای سال ۹۸ خالی است. کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس به«کاغذوطن»گفت:«بحث ما بحث مدیریت کلان در استان است و کاری به شخص خاصی نداریم.»وی افزود:«در رابطه به انتخاب معاونان استاندار حرفی نداریم و منظورمان از مطرح کردن این بحث اینجور مسائل نبود، قبلا در استان مسائل رنگ و بوی سیاسی نداشت و امروز این مساله پررنگ شده است ما باید به مردم پاسخگو باشیم و به همین منظور من به همراه 4 نفر دیگر از نمایندگان درخواست خود را به وزیرکشور ارسال کرده ایم و منتظر خبر از دفتر وزیر کشور هستیم.»کمالی پور ادامه داد:«در جیرفت و عنبرآباد هیچ انتسابی رخ نداده و نام چهار نماینده معترض دیگر هم به زودی پس از برگزاری جلسه با وزیر به همراه عکس منتشر خواهد شد.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24069
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.