نگرش مدیران به حوزه مطبوعات تغییر کند

محمدرضا علیزاده ظهر شنبه در نشست خبری به مناسب  چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر با اشاره اینکه  شاید بیشترین تغییرات در دوران بعد از انقلاب در حوزه مسائل فرهنگی رخ داده است، اظهار داشت:  مفاهیم، مضامین و محتوای فعالیت های فرهنگی بعد از انقلاب در حد زیادی تغییر کرد.

وی افزود: فرهنگ عمومی جامعه که فرهنگی رو به ابتذال بود به یک فرهنگ دینی و ارزشی تغییر پیدا کرد ولازم بود متناسب با مبانی انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر شاهد یکسری اتفاقات و تغییراتی باشیم.

علیزاده تصریح کرد: حوزه فرهنگ مبنا، بستر و زیربنای سایر حوزه ها وفعالیت ها است و به طبع حساسیت در این زمینه بسیار ویژه است.

وی گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که هنرمندان ما خود را متعهد نسبت به ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی از طریق رسانه و ابزار مهمی مانند هنر می دانند. طی این  سال ها شاهد اتفاقات و رویدادهای بزرگی در حوزه هنر و فرهنگ در سطح کشور و به طبع آن در سطح استان کرمان بوده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان بیان کرد: از جمله سیاست ها و ماموریت های اصلی و مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیاست گذاری برای رشد و اعطلای  فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی به عنوان عناصر هویت ملی و سیاست گذاری و برنامه ریزی در زمینه فرهنگ عمومی و اصول سیاست فرهنگی کشور است.

وی عنوان کرد: حوزه های ماموریتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شامل مطبوعات و تبلیغات، فرهنگی، سینما و سمعی بصری، هنر و … است.

لزوم تغییر نگرش مدیران به حوزه مطبوعات

وی از فعالیت معاونت قرآن و عترت، ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد، ستاد بازی های رایانه ای، مرکز ارتباطات و رسانه های فرهنگ دیجیتال کشور خبر داد و افزود: در مسائل فرهنگی بعضا باید دیدگاه مدیران نسبت به حوزه مطبوعات تغییر کند.

علیزاده با اشاره به اینکه کار فرهنگی و مطبوعاتی هزینه بر است، افزود: در این روزها مطبوعات هزینه های بالایی در زمینه های چاپ و کاغذ و … دارند و دستگاه های دولتی باید هزینه لازم را بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان افزود: نشریات نقش مهمی در جامعه دارند و باید امید را در جامعه تزریق کنند و برای این امر ابتدا خودشان باید امیدوار باشند و از اوضاع و احوال حال حاضر ناامید نباشند.

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات جاری کشور از ابتدای انقلاب بوده و ما با تحمل این مشکلات می گذرانیم، مردم با کمک مسئولان این مشکلات را به خوبی مانند سال های گذشته پشت سر خواهند گذاشت.

علیزاده از آموزش به عنوان یک موضوع اساسی و زیرساختی در هر نظام نام برد و افزود: دراستان کرمان مرکز عالی یا متوسطه هنر قبل از انقلاب وجود نداشت و بعد از انقلاب هنرستان هنرهای زیبا پسران راه اندازی شد.

فعالیت ۱۷۷ آموزشگاه آزاد هنری در شمال استان کرمان

 مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی شمال استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۷ آموزشگاه آزاد هنری در شمال استان کرمان وجود دارد که رشته های مختلف هنری را به علاقمندان آموزش می دهد.

وی تصریح کرد: حداقل آموزشگاه های آزاد هنری و مراکز آموزش عالی هنری در استان کرمان بالغ بر ۲۰۰ مرکز است این در حالی که در قبل از انقلاب این مراکز دراستان کرمان وجود نداشت.

علیزاده عنوان کرد: در ابتدای انقلاب اشتغال در حوزه فرهنگ معنا نداشت و همه چیز دولتی بود؛ اما اکنون حداقل ۲۰۰ هزار مرکز فرهنگی، هنری غیر دولتی در سطح استان داریم که بیش از چهار هزار نفر دراین مراکز مشغول به کار هستند.

وی ابراز داشت: درسال ۵۷ در سطح استان کرمان تنها ۱۶ چاپخانه و مراکز وابسته به صنعت چاپ وجود داشت که اکنون تعداد این مراکز به ۱۸۸ رسیده است .

علیزاده ادامه داد: موسسات فرهنگی و هنری قبل از انقلاب در استان وجود نداشت اما کنون ۱۷۲ موسسات فرهنگی هنری غیردولتی در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند.

وی گفت: در زمان پیروزی انقلاب در سطح استان کرمان فاقد انتشاراتی فعال بودیم اما در حال حاضر ۷۵ انتشاراتی فعال داریم که حداقل از این تعداد ۵۰ مورد انتشاراتی فعال هستند و ۲۵۳ کانون تبلیغاتی در سطح استان کرمان مشغول به فعالیتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24250
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.