۴۵ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

علی حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه در 45 درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و در سال 97 حدود 82 هزار و 200 پرونده بیمه شده داریم افزود: 53 واحد اجرایی تامین اجتماعی در سراسر استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه یک میلیون و 440 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند گفت: 46 هزار و 200 کارگاه تولیدی و صنعتی در استان خدمات تامین اجتماعی را دریافت و لیست بیمه ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماهانه حدود 160 میلیارد تومان تعهدات تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان استان است عنوان کرد: 17 هزار و 383 نفر بیمه اختیاری، 31 هزار نفر بیمه رانندگان و 14 هزار نفر بیمه قالیبافی در استان کرمان هستند و 3 هزار و 397 نفر در استان به‌عنوان بیمه بیکاری مقرری دریافت می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه 52 هزار نفر بازنشسته در استان کرمان داریم و مستمری‌بگیران فوت شده نیز حدود 54 هزار نفر هستند که خانواده آنها مستمری دریافت می‌کنند افزود: 20 درصد از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان کرمان زن هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه هزار و 800 نفر تاکنون به عنوان زنان خانه‌دار در سازمان تامین اجتماعی بیمه شدند و شامل بازنشستگی می‌شوند گفت: زنانی که دچار بیماری صعب‌العلاج شوند اگر تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار باشند می‌توانند به‌عنوان از کار افتاده قلمداد شده و مستمری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه زنانی هستند که تمکن مالی برای پرداخت بیمه زنان خانه‌دار را ندارند و شایسته است که افراد خیر وارد شده و این زنان را بیمه کنند افزود: در شهرستان منوجان حدود 400 زن خانه‌دار توسط معین اقتصادی این منطقه به مدت دو سال بیمه شدند و بعد از توانمندی این زنان خودشان حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه هر کارگاهی که در پرداخت حق بیمه نیروهای خود کوتاهی کند کارگران آن کارگاه می‌توانند به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و گزارش بدهند گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند از طریق کد دستوری *142# از آخرین وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.

محمدرضا دهقانی سرپرست امور شعب بانک رفاه استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه مالکیت بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است اظهار داشت: 451 نفر نیرو در بانک رفاه استان کرمان مشغول به‌کار است.

سرپرست امور شعب بانک رفاه استان کرمان با اشاره به اینکه به سمت عملیات غیرحضور بانکی رفتیم و حدود 111 مورد دستگاه خودپرداز در سطح استان کرمان نصب شده است گفت: بانک رفاه در پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان در کنسرسیومی که تشکیل شده عضویت دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24258
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.