بیش از 2700 مددجو در زندان‌های کرمان مشمول عفو رهبری شدند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان یدالله موحد در آخرین نشست شورای قضائی استان کرمان افزود: تا امروز هزار و 382نفر مددجو از زندان های استان کرمان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند و از رافت اسلامی برخوردار گشتند و یک هزار و 353نفر از افراد نیز شامل تخفیف مجازات شده اند.
وی تصریح کرد: بلافاصله پس از اعلام دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به سراسر کشور،اقدامات لازم بمنظور اجرای مفاد این دستورالعمل در سراسر استان کرمان در دستور کار قرار گرفت و با تلاش و تعامل خوب بین دادگستری و اداره کل زندان ها اقدامات ارزشمندی در این رابطه انجام پذیرفته است .
رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: آمار نهایی مددجویانی که مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفته اند متعاقبا از طریق روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
*کاهش چهار درصدی پرونده های دادگستری
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: موجودی پرونده های دادگستری استان در پایان بهمن 97 نسبت به ابتدای سال از 95هزار و 268 پرونده به 101هزار و 808 پرونده کاهش یافته است
موحد افزود: کاهش چهار درصدی موجودی های پرونده های یک موفقیت محسوب می شود زیرا به تبع آن کاهش اطاله دادرسی و افزایش سرعت را در پی دارد.
نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 516 هزار و 614فقره پرونده وارد دادگستری استان کرمان شده است.
وی تصریح کرد: در طول ۱۱ ماهی که در سال 97 پشت سر گذاشتیم حقیقتا یک تعامل همفکری همراهی خوبی در بین اعضای شورای قضایی استان وجود داشت و همه در حد مقدورات تلاش کردند تا به اهداف قوه قضاییه و حل و فصل مشکلات قضایی مردم جامه عمل بپوشانیم و آنچه که مقدور بود انجام شد.
موحد گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی قضات و کارکنان اداری خروجی پرونده های دادگستری استان طی این مدت 2 درصد رشد داشته است و 336 قاضی شاغل در کرمان به 519هزار و 983پرونده رسیدگی کرده اند.
این مقام ارشد قضائی در استان کرمان ادامه داد: شعب اظهار نظر با 51درصد، شعب دادگاه عمومی بخش با 23درصد و شعب اجرای احکام کیفری با 11درصد بیشترین درصد خروجی پرونده ها را طی سال جاری به خود اختصاص داده اند.
*کاهش زمان رسیدگی پرونده ها در دادگستری کرمان
وی با اشاره به اینکه اکثر شعب استان کاهش متوسط زمان رسیدگی داشته اند بیان کرد: متوسط زمان رسیدگی در11ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت روز کاهش داشته است.
این مقام ارشد قضائی در استان کرمان افزود: شعب دادستانی با 66درصد ،شعب دادگاه انقلاب با 55درصد و شعب دادیاری با 24درصد بیشترین درصد کاهش موجودی را طی سال جاری به خود اختصاص داده اند.
موحد تصریح کرد: شعب دادستانی با 33درصد ،شعب دادگاه انقلاب با 15درصد و شعب بازپرسی با 12درصد بیشترین درصد کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضائی را طی سال جاری به خود اختصاص داده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25259
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.