همراه با [هفته دولت] | مدیر اداره کل بیمه سلامت استان: آمار زایمان طبیعی هنوز پایین است

با اجرای این طرح آمار بیمه‌شدگان تحت پوشش استان کرمان به بالای یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر رسید

او می گوید که ما در اجرای طرح تحول سلامت غیر از باز کردن چتر بیمه، هزینه‌های درمان را کاهش دادیم و این خدمتی شایان بود که برای مردم نیز ملموس بود .
به گفته این مسئول همراه با اجرای طرح تحول بیمارستان‌ها مکلف شدند که تمامی لوازم و داروها را در همان محل داشته باشند که بیمار و همراهان به سختی نیفتند و همه چیز مهیا باشد.

او ادامه می دهد که پس از اجرای طرح موقع پرداخت صورت حساب برخی ها باورشان نمی‌شود که تنها باید این مبلغ اندک را از کل هزینه های صورت گرفته و عمل های بسیار پرداخت کنند.

جعفری می گوید که در راستای این طرح تمامی تجهیزات و لوازم نیز ارتقا یافتند و طرح ۲K نیز اجرا شد.

مدیر اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در توضیح طرح (۲k) توضیح می‌دهد که این طرح به این صورت است که ما به پزشک ۲ برابر مبلغ تعرفه پرداخت می‌کنیم تا در شهرستان‌ها در تمامی زمان‌ها حضور یابد و با انجام هر کار دو برابر تعرفه دریافت کند، تا درمان مردم تسریع پذیرد.
او تاکید می کند که هم‌اکنون اگر ساعت پایانی شب مراجعه کنید حتماً پزشک متخصص هست.

زایمان طبیعی رایگان است

مدیر کل بیمه سلامت می گوید که یکی از ابعاد طرح تحول سلامت ترویج زایمان طبیعی به‌جای سزارین است که به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
تعرفه زایمان سزارین و طبیعی را برای پزشکان یکسان کردیم و انتظار می‌رفت که بانوان بیشتر زایمان طبیعی داشته باشند اما آنطور که میخواستیم آمار ها پیش نرفت.
قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۵۴ درصد زایمان سزارین بوده است که هم اکنون، به ۴۳ درصد رسیده است، اما در برنامه پیش‌بینی ۳۰ درصدی شده بود .

جعفری ادامه می دهد که باید زایمان طبیعی را در بانوان جامعه جا بیندازیم و فواید زایمان طبیعی را بگوییم تا زنان باردار مگر به تجویز پزشک به سمت سزارین نروند.
او معتقد است که تخصصی‌ترین بخش جنوب شرق زنان و زایمان در بیمارستان افضلی پور است .
وی توضیح می دهد که ناظرین ما برای رسیدگی به شکایات در همه بیمارستان‌ها در ساعات اداری حضور دارند و در همه مراکز پوسترهایی نصب کردیم برای شکایات و سؤالات مردم هستیم و شماره ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ برای توانمندسازی بیماران هم برای مشاوره هم پاسخگویی‌ به سوالات در تمامی ساعات شبانه روز قادر به پاسخگوییست.
به گفته‌ی جعفری همه‌ی بیمارستان‌ها مکلف هستند که خودشان کار های بیمار را انجام دهند و نیازی به همراهی بیمار نیست به‌خصوص در بیمارستان‌های دولتی که طرح سلامت اجراشده است. اما در صورت حضور همراه باید کارهای خدماتی از حمل تخت همراه و غذای همراه ارائه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2828
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.