همراه با [هفته دولت] | جامعه نیازمند فارغ‌التحصیلان رشته فنی است

 

مدیر کل اداره فنی و حرفه ای بر اهمیت کار های فنی تاکید کرد.
مدیر کل اداره فنی و حرفه ای بر اهمیت کار های فنی تاکید کرد.

مدیر کل فنی و حرفه ای سازمان فنی و حرفه ای استان توضیح می دهد که ۷۰۰ هزار نفر ساعت در طرح‌های دولتی در ۳۰ رشته آموزش دیده‌اند.
به گفته جهانگیری هم اکنون ۲۷ مرکز در ۱۵۸ کارگاه در بیش از ۱۷۰ حرفه آماده ارائه خدمات فنی و حرفه ای در استان هستند.
جهنگیری معتقد است که در کشوری که از بین ۸۱۳ هزار نفر داوطلب کنکور سراسری ۵۱۰ هزار نفر تجربی هستند و در بهترین حالت در رشته‌های علوم پزشکی تنها پنج هزار نفر قبول می شوند.

مدیر کل فنی و حرفه ای سازمان فنی و حرفه ای استان اعلام کرد که وضعیت مطلوبی در خصوص رشته های فنی و به دنبال آن کارهای فنی نداریم زیرا ما کمتر به مسائل فنی توجه کردیم در صورتی که ما به این نیرو بیشتر نیازمندیم.
به گفته‌ این مسئول پدر و مادرها به دنبال این هستند که فرزندانشان پشت میز نشین باشند اما نیاز جامعه ما صنعت و کارهای فنی است ،در بسیاری از حوزه‌ها ما نیروی کار نیاز داریم اما نیروی کار ماهر نداریم.
او می‌گوید بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان ما تنها در ۳۰ رشته مشغول به تحصیل هستند ، آن هم رشته‌هایی که بازار کار اندکی دارند و اشباح شده‌اند.

جهانگیری می‌افزاید که ما ۴/۵ میلیون دانشجو داریم و این ها نیاز دارند که آموزش‌های فنی ببینند.
این مسئول توضیح می‌دهد که در بسیاری از رشته‌ها دو گروه خانم‌ها و آقایان قرار دادیم تا این باور غلط که یکسری کار منحصر به خانم‌ها یا آقایان است از بین برود.

وی معتقد است که مهم‌ترین تأثیر را در “فرهنگ مهارت” خانواده‌ها می‌گذارند و این همه به تربیت و خانواده‌ها مربوط است.
مدیر کل فنی و حرفه ای سازمان فنی و حرفه ای تاکید می کند که افراد دارای مهارت فنی سرمایه‌های کشوراند و این مهارت است که کشوری را آباد می کند نه مدرک.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2824
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.