میراث فرهنگی تسلیم فضاسازی رسانه‌ای برخی افراد و گروه‌ها نمی‌شود

“غلامرضا فرخی” با ابراز تعجب از سخنان معاون عمرانی استاندار کرمان در جلسه کارگروه گردشگری استان اظهار کرد: متاسفانه ایشان نسبت به بسیاری از مسائل حوزه میراث فرهنگی بی اطلاع است و گمان می کند می تواند با برگزاری جلسات متعدد نسبت به تعدیل حرایم بافت تاریخی و میراث فرهنگی و کسب مجوزهای مورد نظر اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه با تمام توان در برابر خواسته های خلاف ضوابط میراث فرهنگی افراد و گروه ها خواهم ایستاد، تصریح کرد: تسلیم شدن برخی از مدیران سابق میراث فرهنگی کرمان در برابر این قبیل فشارها، ثمره ای جز تهدید بافت تاریخی و حرائم میراث فرهنگی نداشته است. فرخی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی همواره سعی در حل مسائل در فضایی تعاملی داشته است، خاطرنشان کرد: در صورت لزوم از برخی از درخواست های خلاف ضوابط پرده برخواهم داشت.
فرخی با بیان اینکه تنها جرم میراث فرهنگی کرمان عدم صدور مجوز تعدیل حرائم بافت و اثار تاریخی است، تاکید کرد: تا روزی که عهده دار مسئولیت در میراث فرهنگی باشم به هیچ عنوان اجازه تعدی به هیچ یک از مواریث فرهنگی را نمی دهم.
وی عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در حوزه های مختلف را قابل دفاع دانست و افزود: متاسفانه امروز کسانی از کارنامه کاری این اداره کل خرده می گیرند که در طول ۴۰سال فعالیت کاری خود در بخش دولتی و سپس خصوصی، عملکرد قابل قبولی برای این استان نداشته اند.
فرخی با اشاره به اینکه باید پاسخگوی نسل های اینده برای بسیاری از تصمیم گیری های اشتباه باشیم، خاطر نشان کرد: نباید چرخ های توسعه از روی داشته های تاریخی عبور کند که در این صورت هویت و فرهنگ این خطه نابود می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه باید اشتباهات صورت گرفته در خصوص اجرای بسیاری از پروژه ها را پذیرفت،تصریح کرد: در غیر این صورت آیندگان به نیکی از ما یاد نخواهند کرد و همه را یک اندازه خطاکار قلمداد می کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29608
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.