کسب سهمیه رقابت‌های ۲۰۲۰ توکیو توسط ورزشکار جیرفتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، مهدی شاهرخی، مربی این ورزشکار شایسته جیرفتی گفت: سی و سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی جانبازان و معلولین ـ انتخابی رقابت‌های ۲۰۲۰ توکیو، یادبود شهدای هفت تیر با حضور ۲۵۰ ورزشکار از سراسر کشور به میزبانی تهران در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد.

وی افزود: در پایان این رقابت ها، سعید افروز، ورزشکار جیرفتی با پرتاب نیزه‌ای به مسافت ۳۵ متر و ۶۴ سانتیمتر و کسب عنوان قهرمانی این مسابقات، حضور خود در رقابت‌های ۲۰۲۰ توکیو را قطعی کرد.

شاهرخی با اعلام اینکه در رقابت‌های پارااُلمپیک ۲۰۱۶، یکی از ورزشکاران کشور‌های خارجی با پرتاب نیزه ای به مسافت ۳۵ متر و ۴۰ سانتیمتر مقام نخست جهان را کسب کرد، تصریح کرد: طی چهار سال گذشته نیز ورزشکار دیگری با مسافت ۳۶ متر و ۴۰ سانتیمتر رکورد جهان را در دست دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون سعید افروز با مسافت ۳۵ متر و ۶۴ سانتیمتر پس از ورزشکار ذکر شده بر سکوی جهان ایستاده است.

این مربی جیرفتی بیان داشت: این اتفاق بزرگ برای اولین بار است که در تاریخ ورزش دو و میدانی استان کرمان اتفاق می‌افتد.

شاهرخی گفت: در حال حاضر مدال نقره پارااُلمپیک سعید افروز با این پرتابی که انجام داد، قطعیست و وی برای کسب مدال طلا طی یک و نیم سال آینده تمرین می‌کند.

سعید افروز این قهرمان شایسته ی جیرفتی نیز با تقدیر از مهدی و محسن شاهرخی، مربیان خود، ابراز امیدواری کرد: بتواند در رقابت‌های پارااُلمپیک ۲۰۲۰ توکیو بر سکوی نخست بیاستد و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

یادآور می‌شود: رقابت‌های پارا دو و میدانی قهرمانی کشور در بخش بانوان نیز فردا در مجموعه آفتاب انقلاب پیگیری می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29604
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.