باید از ظرفیت طرح احداث 500 هتل در سطح کشور استفاده کنیم

“فریدون فعالی” به برخی از ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد وافزود: برای افزایش ضریب اشغال های هتل های استان باید بین دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تعامل ایجاد کرد تا در این زمینه به نتیجه رسید.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر احداث 500 هتل 4 و 5 ستاره در سطح کشور، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌ طرح های ملی همچون اجرای طرح احداث هتل های 4 و 5 ستاره در استان کرمان بهره برد و سهم خوبی از این اعتبارات در جهت توسعه صنعت گردشگری استان بدست آورد.
وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت ازبخش خصوصی باید نگاه خیرخواهانه داشت، تصریح کرد: باید عرصه‌های قابل واگذاری برای ساخت هتل در استان کرمان شناسایی شود و سپس سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری دعوت کرد.
فعالی به ایجاد همبستگی میان بخش‌های مختلف گردشگری در استان کرمان تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همت و تلاش همه مسئولین استانی و حضور بخش خصوصی بتوانیم صنعت گردشگری استان کرمان را رونق ببخشیم.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه باید خانه‌های تاریخی و ارزشمند استان شناسایی و طرح مرمت برای آنها تدوین و بسته های تشویقی سرمایه‌گذاری برای آنها آماده کنیم، افزود: بناهای تاریخی استان کرمان ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری هستند که باید اقدامات لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در این بخش فراهم آید.
فعالی به مرمت و بازسازی کاروانسرای وکیل، خانه امینیان و شترگلوی ماهان اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود مرمت و بهره‌برداری از آنها تا اسفندماه امسال به اتمام برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30624
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.