معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان:


تنها 7 درصد کودکان کرمانی از خدمات آموزشی مهدهای کودک استفاده می‌کنند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه 620 مهدکودک در 40 سال گذشته در استان کرمان تاسیس شده اظهار کرد: در سال گذشته 160 مهدکودک جدید ایجاد شده که امیدواریم به جایی برسیم که 90 درصد از کودکان را از خدمات آموزشی بهره‌مند کنیم زیرا در حال حاضر فقط هفت درصد کودکان استان کرمان از این خدمات استفاده می کنند که قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، “محمود منصوری” امروز 10 شهریورماه در جلسه شورای هماهنگی و ساماندهی حقوق کودک استان کرمان اظهار کرد: بهزیستی استان کرمان 42 هزار کودک را که به نوعی دچار آسیب فقر، آموزش و … هستند، تحت حمایت دارد که هدف اصلی از حمایت ها پیشگیری از آسیب های بیشتر و ورود به لایه‌های عمیق‌ترآسیب‌هاست.

وی افزود: کودکانی که مشکل دارند دو گروه هستند که در گروه نخست خانواده صلاحیت نگهداری از کودک را دارد و باید بازسازی و و توانمند شده و کودکان به آغوش خانواده بازگردند.

منصوری با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار کودک دوقلو را تحت حمایت اقتصادی داریم، تصریح کرد: بیش از 5 هزار کودک با مادران خود تحت عنوان زنان سرپرست خانوار زندگی می کنند که کمک های مالی، تحصیلی، سبد کالا و … از بهزیستی دریافت می کنند.

معاون بهزیستی استان کرمان بیان کرد: قریب به 10 هزار کودک معلول نیز از بهزیستی استان خدمات می گیرند و قریب به 12 هزار کودک در مناطق حاشیه ای و محروم استان در مهدهای کودک دو وعده غذای گرم دریافت می کنند.

وی افزود: طی یک سال گذشته 700 کودک از مراکز بهزیستی خارج شده اند که 600 نفر از این کودکان به خانواده های جایگزین و 100 مورد به خانواده های خودشان بازگشته اند و استان کرمان بیشترین تعداد فرندخواندگی را در کشور دارد.

منصوری در ادامه اظهار کرد: 620 مهدکودک در 40 سال گذشته در استان کرمان تاسیس شده و در سال گذشته 160 مهدکودک جدید ایجاد شده و امیدواریم به جایی برسیم که 90 درصد از کودکان را از خدمات آموزشی بهره‌مند کنیم که در حال حاضر فقط هفت درصد کودکان استان کرمان از این خدمات استفاده می کنند که قابل قبول نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33593
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.