شهردار کرمان گفت:


در کلیه‌ی فضاهای جدید شهری، ضوابط مناسب سازی اجرا می‌شود

در کلیه‌ی فضاهای جدید شهری که ساخته می‌شوند، ضوابط مناسب سازی اجرا می‌شود.

سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی این هفته‌ی شورای شهر، ضمن گرامیداشت روز اول مهر و بازگشایی مدارس، گفت: شهرداری کرمان امسال هم مانند سال‌های گذشته، سعی کرد برنامه متفاوتی در اول مهرماه داشته باشد و به همین دلیل ماشین‌های آتش‌نشانی و پاکبانان در سطح شهر در کنار مدارس حضور داشتند و با گرفتن آیینه و قرآن، هم از ورود دانش‌آموزان استقبال کردند و هم باعث شدند آنها با این حوزه از خدمات شهرداری و شهرداری آشنا شوند.
وی همچنین با گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس افزود: ما نه تنها به عنوان شهرداری بلکه به عنوان یک شهروند و به عنوان یک فرد مسئول در جامعه، به مقام والای شهدا، رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس ادای دین و احترام می‌کنیم و برایمان بسیار اهمیت دارد که احترام و شأن شهدا و خانواده‌های آنها در جامعه حفظ شود.
وی گفت: در خصوص مسئله‌ی تابلوهای نام‌گذاری شده به نام شهدا، متأسفانه سهواً از یکی از تابلوهای به نام شهید دادبین که مربوط به دو سال پیش هم بود، کلمه‌ی شهید حذف شده بود که همکاران ما آن را اصلاح کردند.
شهردار کرمان تصریح کرد: در این خصوص از همه‌ی مردم می‌خواهیم اگر موردی وجود دارد آن را از طریق ۱۳۷ به ما اطلاع دهند تا خارج از نوبت و با اولویت رسیدگی شود.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: ضمن اینکه به شهرداران مناطق ابلاغ شده که معاونان خدمات شهری و پاکبانان منطقه را به محلات اعزام کرده و بررسی کنند اگر موردی وجود دارد، نسبت به اصلاح آن سریعاً اقدام کنند.
وی تاکید کرد: متأسفانه کلمه‌ی شهید از این تابلو حذف شده و در فضای مجازی هم منتشر شده بود، در حالی که هیچ حب و بغضی در این خصوص وجود نداشته و شاید  شخص نویسنده تابلو، کلمه شهید را سهواً فراموش کرده بود. چون عمده کار تابلوها در شهرداری انجام می‌شود و پیمانکاری ندارد پس این دغدغه که خدای‌ناکرده در این خصوص حب و بغضی هست، وجود ندارد.
وی همچنین گفت: در هفته‌ای که تعطیلات شورا بود بر اساس قولی که شورا به مردم داده بود و نیز همان‌طور که من در برنامه‌های خود، این کار را دیده بودم و قرار بود شهرداری بافت تاریخی راه‌اندازی شود؛ با همه‌ی سختی‌هایی که این کار داشت با استفاده از نیروهای بخش‌های مختلف شهرداری (بدون اضافه شدن حتی یک نیرو به شهرداری) این شهرداری شروع به‌کار کرد.

وی ادامه داد: البته نیاز است این شهرداری در حوزه‌ی معاونت حمل و نقل و نیز خدمات مستقل شود که این کار هم به زودی انجام خواهد شد و در یک زمان و شرایط مناسب با حضور اعضای شورا این شهرداری را به طور رسمی افتتاح خواهیم کرد.
شهردار کرمان در خصوص ساختمان جدید شهرداری نیز گفت: ساختمان جدید شهرداری هم که سال‌ها پیش کار ساخت آن آغاز شده بود، مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در حال حاضر برخی از بخش‌های شهرداری مثل بازرسی، رفاه، کمیسیون ماده ۷۷ و ماده ۱۰۰ به این ساختمان منتقل شدند.
وی تصریح کرد: با این اقدام، کلیه‌ی واحدهای شهرداری که در سطح شهر وجود دارند و عملاً مدیریت حوزه شهرداری را با مشکل مواجه کرده‌اند، به یک محل انتقال می‌یابند.
عالم‌زاده با بیان اینکه کم‌کم کلیه‌ی واحدهای دیگر مثل معاونت فرهنگی و حمل و نقل به ساختمان جدید منتقل می‌شوند، اظهار داشت: بعد از استقرار کلیه‌ی واحدها در ساختمان جدید، مراسم افتتاح آن را برگزار خواهیم کرد.

شهردار کرمان در مورد سرعت پروژه‌های عمرانی شهر نیز گفت: پیشرفت پروژه الله‌دادی به نسبت زمانی که باید اجرا می‌شد، خیلی خوب است و در این خصوص، سرعت تولید و سگمنت گذاری دو برابر شده است که جای تشکر دارد.
وی به اصلاح هندسی پروژه‌ی سه راه شرف‌آباد که در قالب پروژه‌ی غیر هم‌سطح سازی بود، اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه از پروژه‌هایی بود که هم در قالب هم‌سطح سازی و هم غیر هم سطح سازی مطرح شده بود و حداقل به چهل میلیارد اعتبار نیاز داشت، ضمن اینکه فضای سبز اطراف هم از بین می‌رفت. اما همکاران در حوزه‌ی معاونت حمل و نقل طرحی ارائه کردند که در شورای ترافیک مصوب شد و طی آن پروژه به زودی در قالب هم‌سطح سازی ترافیکی اجرا خواهد شد.
شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به صحبت‌های آقای ارجمند در خصوص لزوم توجه و جدیت شهرداری کرمان به مناسب سازی معابر نیز گفت: بیش از یک سال است که ستاد مناسب‌سازی برای معلولان در شهرداری راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند.

وی افزود: در کلیه‌ی فضاهای جدید شهری که ساخته می‌شوند، ضوابط مناسب سازی اجرا می‌شود. در حوزه‌ی صدور پروانه پایان کار، ساختمان‌هایی که بعد از تشکیل ستاد، طراحی و اجرا می‌شوند، باید در قالب ضابطه، پایان کار بگیرند.
عالم زاده به حضور شورش دلپسند به عنوان نماینده‌ی جامعه‌ی معلولان در ستاد مناسب‌سازی شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: بنا به اظهارات مطرح شده توسط این قشر، آنها رضایت نسبی از فعالیت‌های اخیر شهرداری در این حوزه دارند. ضمن اینکه بر اساس سیاست‌گذاری که ستاد دارد، هراز گاهی طبق نظر خود معلولان، معابری که این افراد بیشتر تردد می‌کنند، در اولویت مناسب سازی قرار می‌گیرند.
شهردار کرمان در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: آقای جوشایی به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی شهردار در یک سال و نیمی که فعالیت کردند، منشأ خدمات و اثرات فراوانی در این حوزه بودند، تشکیل شبکه‌ی شهروندی، شورای اجتماعی محلات، برگزاری جشنواره نوبهار و تابستان کرمان از جمله کارهای ایشان بود.
عالم‌زاده افزود: ایشان چند بار استعفا دادند که قبول نکردم ولی در نهایت با استعفای وی موافقت کرده ولی از حضورشان به عنوان مشاور در حوزه‌های دیگر بهره خواهیم برد. امروز جا دارد که در محضر شورا و مردم، از ایشان به خاطر کارها و اقدامات زیرساختی بی‌نظیری که انجام دادند، تشکر و قدردانی کنم
وی تصریح کرد: برگزاری چهل روز برنامه شبانه طی چهل روز در کلان شهری مثل کرمان کاری متفاوت بود که ایشان انجام دادند و از وی تشکر می‌کنیم.

شهردار کرمان همچنین گفت: در بحث مراسم و عزاداری‌های ماه محرم نیز شهرداری بنا به وظیفه‌ای که دارد، کار انجام داد.
وی ادامه داد: در این ایام از کلیه مناطق و معاونت‌ها خواستیم هر جا تکیه و مسجدی هست و نیاز به آسفالت دارد، آسفالت و لکه گیری با اولویت انجام شود. همچنین در خصوص تمیزی و نظافت شهر به صورت ویژه اقدام شد و در برنامه‌های مختلف فرهنگی که در سطح شهر اجرا می‌شد، همکاری و مشارکت داشتیم. در حوزه‌های خود شهرداری نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده و اجرا شد.
وی گفت: در حوزه‌ی عمومی نیز سعی شد کارهایی که هر سال شهرداری انجام می‌داد، از لحاظ کمیت بیشتر اجرا شود.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35436
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.