راه اندازی خط پرواز استانبول- کرمان

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه گردشگری در جهان امروز، گفت: در این راستا راه اندازی پرواز استانبول – کرمان نیز مصوب شده که باید از سوی مدیران مربوطه پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

محمدجواد فدائی روز سه شنبه در شورای اداری استان کرمان با اشاره به ظرفیت های پرشمار این استان در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی  افزود: به دنبال آن هستیم که مکان های گردشگری را به شکلی ساماندهی کنیم تا حضور گردشگران داخلی و خارجی در کرمان تسهیل شود.

ارتقای سیستم اداری استان کرمان با جدیت دنبال می‌شود

فدائی همچنین با تاکید بر این مطلب که یکی از مباحث مورد پیگیری در شورای اداری، موضوع ارتقای سیستم اداری است، گفت: از ابتدای شروع مسئولیت خود در استانداری کرمان اعلام کردم که کارایی سیستم اداری از موضوعاتی است که تا ارتقا نیابد نمی توان توسعه را محقق کرده و رضایت مردم را جلب کنیم.
سیستم اداری مطلوب باید دارای سرعت عمل داشته باشد، پاسخگویی یکسان به مراجعان انجام دهد و از نظر کارشناسی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

وی به موضوع اطلاع رسانی و ارتباط دو سویه نیز اشاره و بیان کرد: ملاک اصلی مطرح شده از سوی خداوند در قرآن کریم برای بیان یک خبر یا موضوع، علم قاطع است و این به معنای آن است که انسان باید گفتار و کردارش از روی علم و یقین باشد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات  و درگیری ها ناشی از نظرهای بدون علم و تحقیق، قضاوت های عجولانه، حرف های بی مدرک و سند، موضع گیری های نسنجیده، نقل شنیده های بی اساس و شایعات، ستایش و یا انتقاد بدون علم و تصمیم بدون برهان است.

تاکید بر رعایت اصول حاکم بر اطلاع رسانی 

فدائی تاکید کرد: در حوزه شنیدن اخبار و دریافت گزارشات نیز خداوند اصلی را مورد تاکید قرار داده است و در این رابطه افراد باید خبر و گزارش را از افراد متعهد دریافت کرد زیرا اگر به این موضوع توجه نشود، یک گزارش غیر مستند را دریافت کرده و بر اساس آن تصمیم می گیریم و بر اساس این نادانی به گروهی آسیب می زنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرسوم شده که تعدادی از سایت ها و کانال ها در فضای مجازی مطالبی را نشر می دهند و سایر سایت ها و کانال ها نیز بدون اطلاع از موضوع، دقیقا همان موارد را منعکس می کنند.

وی گفت: متاسفانه برخی کانال های مجازی کارهایی را می کنند که دقیقا کارهایی است که افراد مخالف نظام، منافقین و کمونیست ها در ابتدای انقلاب می خواستند انجام دهند و این کارها در ظاهر معتقد به نظام انجام می شود و در این رابطه باید تاکید کرد که اصول حاکم بر اطلاع رسانی و گزارش گیری باید رعایت شود.

خودروهای شهر کرمان به سیستم ردیاب مجهز می‌شوند

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع سرقت موضوع مهمی است و از نظر ما سرقت به عنف مصداق عینی ناامنی است که  باید روی این موضوع کار ویژه ای صورت می گیرد که در این راستا اقدامات خوبی از جمله توسعه دوربین های پایش تصویری انجام شده است.

فدائی با اشاره به اینکه در سال گذشته 27 دوربین در سطح شهر کرمان وجود داشته است، گفت: تعداد این دوربین ها تا پایان آبان ماه سال جاری به 270 دوربین افزایش می یابد و در فاز دوم نیز تلاش می شود تمامی سطح شهر کرمان به دوربین های پایش تصویری مجهز شوند.

وی عنوان کرد: تلاش می شود که تمامی خودروها در سطح شهر کرمان به سیستم های ردیاب مجهز شوند تا در صورت سرقت در اسرع ردیابی شوند و در این رابطه تاکید می شود که در نخستین گام، خودروهای دستگاه های اجرایی و مدیران به سیستم های ردیاب مجهز شوند.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری می توان با سرمایه گذاری کم افراد زیادی را مشغول به کار کرد، ادامه داد: ایجاد اشتغال در این حوزه در مدت زمان کمی انجام می شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36193
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.