حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان از واحدهای تولیدی دانش‌بنیان

شرکت شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان در راستای افزایش تولیدات دانش‌محور و تقویت رشد علمی از واحدهای تولیدی دانش بنیان و فناور حمایت می‌کند.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان روز سه‌شنبه در دیدار با مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: واحدهای دانش بنیان و فناور در این منطقه فقط پنج درصد ارزش زمین را به صورت نقد و باقیمانده پول را طی ۶۰ قسط پرداخت می‌کنند.

یحیی مالکی افزود: حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان به صورت ویژه در دستور کار است لذا متقاضیان این بخش با مراجعه به نواحی صنعتی می‌توانند از این حمایت ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هشت شهرک و ناحیه صنعتی در جنوب کرمان وجود دارد، اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می‌تواند با هدایت پایان‌نامه‌ها به سمت نیاز صنعت، ارتباط خوبی در این بخش ایجاد کند.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان افزایش کیفیت صنعت را نتیجه ارتباط بیشتر علم و صنعت برشمرد و گفت: با ورود جامعه علمی به بخش صنعت شاهد پیشرفتهای روز افزون این بخش هستیم لذا این شرکت از ورود بخش علمی استقبال می‌کند.

وی به تشریح عملکرد شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان پرداخت و اظهار داشت: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جنوب کرمان از ابتدای تاسیس تا کنون ۷۷۳ قرارداد منعقد شده که  از این تعداد، ۳۸۸ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

مالکی از راه‌اندازی طب کار در شهرک صنعتی جیرفت خبر داد و گفت: این مرکز تا پایان سال جاری راه اندازی می‌شود.

 از ظرفیت دانشگاه‌ برای توسعه جنوب کرمان استفاده شود

مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز از هدایت واحدهای دانش بنیان و فناور به سمت بخش صنعت خبر داد و گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ برای توسعه منطقه جنوب کرمان استفاده شود.

غلامعلی حقیقت به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های مراکز رشد و فناور نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی ادامه داد: امروز شاهد تولیدات مختلفی توسط واحدهای فناور و دانش بنیان در کشور هستیم که این موضوع باعث خودکفایی کشور می‌شود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: هرچند ارتباط خوبی بین علم و صنعت در جنوب کرمان کلید خورده ولی لازمه تقویت این بخش باور و اعتقاد مدیران دستگاه‌های اجرایی به جایگاه دانشگاه و استفاده از این ظرفیت است.

وی ادامه داد: در موج جدید توسعه دنیای امروز، نمی‌توان دانشگاه را جدای از جامعه و صنعت تصور کرد، این ارتباط در کشور ما با وجود توافق عمومی بر ضرورت و اهمیت این مهم، هنوز سیستمی و پیوسته نیست و حرکت‌ها در این حوزه بیشتر شعاری و تشریفاتی بوده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه پنج واحد دانش بنیان و فناور در این مرکز فعال است، گفت: این واحدها فعلا دارای هشت طرح فناورانه هستند.

جنوب استان کرمان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.