خسارت ۸۱۰ میلیارد ریالی سیلاب جیرفت

به گفته فرماندار جیرفت سیلاب طی ۲ روز گذشته ۸۱۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت ها و محصولات کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

فرماندار جیرفت روز یکشنبه اظهار داشت: بارش باران و جاری شدن سیلاب به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.

ابوذر عطاپور وزیری بیشترین میزان خسارت وارده را به بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی سیلاب ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت زد.

وی ادامه داد: سیلاب به گلخانه‌ها، مزارع سیب زمینی، باغات مرکبات، مزارع پیاز و محصولات دیگری همچون ذرت دانه‌ای، یونجه، کنجد، ماش، چای ترش و ذرت علوفه‌ای خسارت وارد کرده است.

رئیس شورای تامین جیرفت اظهار داشت: سیلاب علاوه بر بخش کشاورزی به زیرساخت های آب، برق و راه به میزان ۱۰ میلیارد ریال خسارت زد.

عطاپور وزیری از آماده باش ستاد بحران شهرستان خبر داد و گفت: این ستاد طبق پیش بینی‌های هواشناسی، قبل از بروز سیلاب تشکیل و به همه اعضا اعلام آماده باش داده است.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در بین شهروندان و کشاورزان تاکید کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی به واسطه تاثیر آن در تقویت اقتصاد ملی، افزایش انگیزه کشاورزان، کاهش خطرپذیری (ریسک) شغل کشاورزی، تضمین سرمایه کشاورزان و افزایش اعتماد به نفس و دلگرمی کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، اهمیت و تاثیر زیادی دارد.

فرماندار جیرفت ادامه داد: اهمیت بیمه کشاورزی به اندازه‌ای است که می‌تواند امنیت سرمایه، خطرپذیری‌ها و برنامه‌ریزی کشاورزان را پوشش دهد و بیمه‌ها می‌توانند محیطی استاندارد برای کشاورزی ایجاد کنند.

وی به آغاز فصل زمستان اشاره کرد و گفت: مرکز مدیریت راه‌ها با شماره ۱۴۱ اطلاعات مربوط به محورها را در اختیار مردم و کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد تا با اطمینان بیشتری تردد کنند.

بارش باران طی روزهای گذشته در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به ویژه جیرفت و عنبرآباد باعث ورود خسارات مالی زیادی به بخش کشاورزی شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37310
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.