چالش بی‌پولی در میراث فرهنگی کرمان

درحالی که خبر می رسد که کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم در اعتراض به عدم پرداخت حقوق سه ماهه، دست از کار کشیده اند، مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان معتقد است باید منابع ملی برای حقوق این کارگران در نظر گرفته شود که تاکنون منابعی در این خصوص تخصیص نیافته است.

کرمان نو/ صبح امروز (۱۸ آبان ماه) حدود ۱۲۰ کارگر پروژه مرمت ارگ قدیم بم در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق خود، دست از کار کشیدند. این کارگران که از زیرمجموعه‌های سازمان میراث فرهنگی محسوب می‌شوند، صبح امروز مقابل در ورودی پایگاه ارگ قدیم تجمع کردند.

در این خصوص مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به کرمان نو می گوید: از ابتدای سال تاکنون به این کارگران تنها چهار ماه پرداخت شده و باقی ماه‌ها حقوق معوقه دارند.

فریدون فعالی معتقد است حقوق این کارگران با توجه به ملی بودن این پروژه باید از منابع ملی تامین شود که تاکنون منابعی تخصیص پیدا نکرده است.

او گفت: بر اساس مذاکرات و کارهای صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی استان قرار است تا پایان ماه جاری حقوق این کارگران پرداخت شود.

به گفته وی باید سازمان برنامه و بودجه منابعی را در این خصوص در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار دهد و بعد وزارت میراث فرهنگی منابع را بر اساس نیاز به استان دهد که هنوز سازمان برنامه و بودجه منابعی در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار نداده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37462
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.