ماجرای گرفتن قدرالسهم باز هم شورای شهر کرمان را به حاشیه کشاند

مصوبه گرفته قدرالسهم از املاک زیر 500 متر مربع باز نشست علنی شورای شهر را به حاشیه کشاند.حاشیه ای که باعث شد تا هفته آینده این مصوبه برای بررسی بیشتر اعضا بلاتکلیف بماند.

براساس قانون مجلس از املاک زیر 500 متر نباید قدرالسهم شهرداری اخذ شود ولی شورا برای جلوگیری از برخی از تخلفات مصوب کرد که قدرالسهم از تمام املاک گرفته شود.

این مصوبه درحال حاضر چالش پیش روی شورای شهر کرمان به شمار می رود.چالشی که به نظر می رسد اعضا در خصوص تصمیم برای آن اتفاق نظر ندارند.عده ای وجود این مصوبه را لازم، عده ای آن را خلاف قانون و برخی هم موافق با اصلاحاتی در این خصوص هستند.

در نشست علنی شورای شهر روز گذشته رامین ارجمند کرمانی رییس کمیسیون معماری وشهرسازی  از مصوبه ای  در کمیسیون متبوع خبر داد و گفت با این مصوبه اصلاحاتی در خصوص گرفتن قدرالسهم از املاک زیر 500 متر مربع در نظر گرفته شده است.

این اصلاحیه باز جرقه ای میان نظرات متفاوت اعضای شورای شهر کرمان زد.فتح الله مویدی خواستار لغو کامل این مصوبه و عمل به قانون اساسی کشور شد.لازم به ذکر است در قانون اصلاح ماده 101 قانون شهرداری‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون مذکور مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و هشتم فروردین ماه یک هزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 90/2/7 به تأیید شورای نگهبان رسید)، عنوان شده املاک دارای مساحت زیر پانصد مترمربع و دارای سند ثبتی شش دانگ از پرداخت قدرالسهم شهرداری معاف هستند .

محمد جواد کامیاب عضو دیگر شورای علاوه  با مخالفت با این اصلاحیه خواستار لغو کامل و بررسی دقیق این مصوبه شد.به گفته وی باید اول تمام جوانب کار بررسی و در نهایت یک مصوبه کامل صورت بگیرد.

درنهایت با وجود این مخالفت ها رییس شورا تصمیم گرفت که اعضا طی یک هفته بررسی دقیق خود را در این خصوص انجام دهند و در جلسه آینده در این خصوص تصمیم گیری شود.

به داد سه راه شرف آباد کرمان برسید

علی اکبر مشرفی عضو شورای شهر کرمان از وضعیت نامناسب ترافیک سه راه شرف آباد کرمان گلایه کرد و گفت: تنها چراغ قرمز کمربندی شهر کرمان همین سه راه شرف آباد است که بسیار شلوغ است  و باید فکری به حال آن شود.

عالم زاده شهردار کرمان در خطاب به مشرفی گفت: طرح هم سطح سازی سه راه شرف آباد مطرح و در شورای ترافیک استان نیز تایید شده و در صورت اختصاص ردیف بودجه، کار اجرایی آن آغاز می شود.

شهرداری یک دکان برای کارشناسان رسمی دادگستری است

علی خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان در یکی از صحبت های خود از کارشناسان رسمی دادگستری صحبت به میان آورد. او گفت باید شورا مصوبه ای داشته باشد تا فقط  مباحث  مربوط به خرید و فروش زمین به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع داده شود و بقیه موارد در همان شهرداری حل وفصل شود.

به گفته خدادادی شهرداری یک دکان برای کارشناسان رسمی دادگستری محسوب شده که علاوه بر مسائل مالی باعث معطل شدن مردم در انجام امور هم می شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37680
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.