گل‌ریزان لهستانی‌ها برای راننده سرگردان ایرانی

گروهی از رانندگان کامیون در لهستان برای یک راننده ایرانی که به دلیل خراب شدن کامیونش در جاده مانده بود، مبلغ قابل توجهی پول جمع کردند اما نتوانستند برایش کامیون بخرند.

فردین کاظمی، راننده اهل خوی که سال‌هاست در مسیرهای ترانزیت میان ایران و اروپا با کامیونش بار می‌برد، چند روز پیش در جاده‌ای در کشور لهستان می‌رفت که به علت کهنگی و خرابی کامیونش مجبور شد در کنار جاده توقف کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کامیون قدیمی کاظمی از نوع اینترنشنال ۹۶۷۰ آمریکایی است که دست‌کم ۳۰ سال عمر کرده بود. او قصد داشت یک محموله کشمش ایرانی را در مقصدی در لهستان تخلیه کند و سپس با باری از جمهوری چک به مقصد کرمان به ایران برگردد.

او چون هزینه کافی برای تعمیر کامیونش نداشت، ابتدا مجبور شد چند شب را در کابین خودرواش بخوابد؛ اما چند تن از رانندگان لهستانی که از وضع او با خبر شدند، به او پناه دادند و ماجرای او را در شبکه‌های اجتماعی بازگو کردند. رانندگان ابتدا خواستند به او کمک کنند تا کامیونش را تعمیر کند، اما چون تعمیر آن خودرو باری کهنه مقرون به صرفه نبود، تصمیم گرفتند فراخوان بدهند و پول جمع کنند تا برایش یک کامیون نو بخرند.

ظرف ۲۴ ساعت، ۵۰ هزار پوند (۸۵۰ میلیون تومان) جمع‌آوری شد.

از آن جایی که تعمیر کامیون از نظر مالی مقرون بصرفه نبود، اکنون قرار شده کامیون نو خریداری شود که در آخرین خبرهای منتشره شده، آمده که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران شرکت «داف» کامیون مورد نظر را به آقای کاظمی نفروخته و تحویل نداده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38837
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.