بورس، پربازده‌ترین بازار پایان هفته آذر

بررسی بازارهای مالی در روزهای پایانی پاییز، بازدهی بیش‌تر بازار سرمایه در مقابل طلا و ارز را نشان می‌دهد.

در هفته پایانی آذر ماه سال جاری در حالی که بازدهی بازارهای طلا و ارز رقم بالایی از رشد در این بازارها را نشان نمی‌دهد، اما بازار سرمایه هفته خوبی را پشت سر گذاشته است. در هفته‌ای که سپری شد، شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرد و با بازدهی ۳/۲ درصدی به پربازده‌ترین بازار هفته تبدیل شد.

به گزارش اقتصاد کرمان، آن‌طور که سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است، این شاخص در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته روی سطح ۳۳۹ هزار واحدی قرار داشت اما با رشدی که در این هفته سپری کرد، خود را به سطح ۳۵۰ هزار واحدی رساند.

در بازار فلزهای زرد رنگ نیز فاصله معناداری بین رشد طلای ۱۸ عیار و سکه امامی دیده می‌شود، به عبارتی در حالی که سکه طرح جدید تنها ۰/۸ درصد رشد داشته، این رقم برای طلا تقریبا دو برابر است؛ یعنی طلا رشد ۱/۵ درصدی را از آن خود کرده است اما همچنان از بورس فاصله دارد. با اقتباس از داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلا در پایان معاملات هفته سوم آذر ماه روی نرخ ۴۴۹ هزار تومان معامله شده، اما در پایان هفته چهارم با رشد هفت هزار تومانی به رقم ۴۵۶ هزار تومان رسیده است.

هر عدد سکه امامی نیز با ۳۷ هزار تومان افزایش قیمت در طول این هفته به ارزش چهار میلیون و ۴۸۳ هزار تومان رسید، در حالی که قیمت این فلز ارزشمند در هفته گذشته چهار میلیون و ۴۴۶ هزار تومان بوده است.

تنها بازار متضرر هفته پایانی آذر ماه، بازار ارز است که بازدهی منفی ۰٫۷ درصدی داشته است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت هر عدد دلار آمریکا در پنجشنبه هفته گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان بوده که در این هفته با کمی فاصله گرفتن از کانال ۱۳ هزار تومان، روی نرخ ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38835
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.