کادر درمان کرمان در محاصره کرونا| 40 درصد مبتلایان از کادر پزشکی هستند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفته 40 درصد مبتلایان به کرونا در این استان از میان کادر پزشکی هستند.

مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در نشست هماهنگی و شیفت بندی و تعطیلی نیمه وقت واحدهای صنفی در خیابان های شلوغ و پرجمعیت و بازار کرمان گفته

 ۴۱ درصد از افراد مبتلا به کرونا این استان در کادر پزشکی قرار دارند زیرا در تامین ماسک، الکل و دستکش حتی برای مراکز درمانی، دچار چالش و مشکل هستیم.

این خبر در خبرگزاری ایرنا که وابسته به دولت است، منتشر شده.

براساس آخرین آمار، 25 نفر در استان کرمان به کرونا مبتلا شدند که 41 درصد این میزان، 10.25 نفر می‌شود. بنابراین احتمالا آمار اعلام شده از سوی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان باید 40 درصد باشد. (برای صحت سنجی این آمار با او تماس گرفتیم که پاسخگو نبود.)

این آمار در حالی اعلام شده که سه‌شنبه گذشته در گزارشی به کمبود امکانات کادر درمان در استان کرمان اشاره کرده بودیم.

بخش بیماران مشکوک به کرونا در کرمان| رنج کادر درمان از کمبود امکانات

در این گزارش نوشته بودیم «اولین چیزی که در برخی از این تصاویر، توی چشم می‌زند، محروم ماندن کادر درمان از لباس مخصوص و بعضا حتی دستکش است.»

اگرچه مسوولان علوم پزشکی کرمان در نشست خبری که همان روز برگزار شد، درباره کمبود امکانات کادر درمان گفتند که «استفاده از لباس‌های مخصوص مربوط به ایزوله و بخش‌های ویژه هست، اگر همکاران ما بخواهند در تماس با بیماران باشند، لباس مخصوص می‌پوشند» اما حالا با اظهارنظر اخیر رییس سازمان صمت کرمان، کمبود امکانات بیش از پیش نمایان شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44309
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.