مهر‌ تایید محیط زیست بر امحاء زباله‌های بیمارستانی

مدیرکل سازمان محیط زیست استان کرمان گفت: بیمارستان ها باید پسماندهای عفونی خود را بی خطر کنند و این امر به درستی در بیمارستان های کرمان انجام می شود.

خبرنگار: نجمه سعیدی

شیوع کرونا زندگی را برای مردم این کره خاکی سخت کرده است، ویروسی که تقریبا در سراسر دنیا پخش شده و هم چنان در حال گسترش است و آنچنان برهمه ارکان جوامع تاثیر گذشته است که به گفته بسیاری از کارشناسان جهان قبل از کرونا بسیار متفاوت تر از جهان بعد از کرونا خواهد بود.

در بین همه نگرانی های موجود برای انتقال این ویروس، موضوع از بین بردن صحیح زباله های بیمارستانی آلوده به این ویروس بسیار نگران کننده است.

سازمان محیط زیست یکی از ارگان هایی است که بر این امر نظارت دارد، در این باره با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان صحبت کردیم.

شاکری درباره وضعیت کنترل سازمان محیط زیست بر شیوه امحا زباله های عفونی در بیمارستان های کرمان گفت: همکاران ما در بیمارستان های استان به طور مداوم نظارت داشته و با توجه به این نکته که بیمارستان‌ها موظف اند که پسماندهای عفونی خود را بی خطر کنند، این امر به درستی در بیمارستان های کرمان انجام می شود.

حتی ما مرحله دوم تست را برای زباله‌های بیمارستان افضلی پور انجام داده ایم و هیچ مورد نگران کننده ای وجود نداشته است.

مدیر کل حفاظت  محیط زیست  استان کرمان یاد آوری کرد: بررسی زباله های عفونت برای همکاران محیط زیست بسیار خطرناک است اما با این وجود بازرسان سازمان به صورت رندوم، نحو امحا زباله های بیمارستان ها‌ی کرمان را مورد بررسی قرار می دهند.

به گفته مدیر کل حفاظت از محیط زیست، بیمارستان افضلی پور و بیمارستان پیامبر اعظم کرمان و بیمارستان بم بررسی شده و هیچ مشکلی در بحث امحا زباله های عفونی وجود ندارند و به درستی بی خطر می شوند.

وضعیت آلودگی پسآب در کرمان هنوز نگران کننده نیست

شاکری در ادامه گفت: نگرانی ای که اکنون سازمان محیط زیست دارد، در رابطه با  آلوده شدن پساب فاضلاب شهری است که اگر  ویروس کرونا در استان شیوع بیشتری پیدا کند پسآبی که توسط بیماران در خانه مانده تولید،می شود، امکان دارد سیستم فاضلاب را آلوده کند.

مدیر کل محیط زیست تاکید کرد: اگر شیوع بیماری به همین شکل کنونی باشد این خطر منتفی است.

شاکری گفت: ویروس وقتی وارد فاضلاب شود، این پساب برای استفاده در صنعت به کار رود، احتمال آلودگی‌های بیشتری را در پی دارد.

البته این ها در حد احتمالات است ولی نگرانی اش وجود دارد.

مدیر کل سازمان محیط زیست درباره راه حل این معضل احتمالی گفت: در صورت شیوع بیشتر  کرونا، باید ابتدا پسآب ها مورد آزمایش قرار بگیرند و میزان آلودگی آن ها مشخص شود و بعد برای آن باید تمهیدات اندیشیده شود تا سلامتی مردم به خطر نیافتد.

وی افزود: ولی پساب آلوده نباید برای کشاورزی ، صنعت و فضای سبز و به طور کلی برای  در هر محیط شهری استفاده شود. البته این مشکل حتی برای پایتخت که در آن کرونا پاندمیک شده است، اتفاق نیفتاده و امیدواریم که در استان کرمان هم رخ ندهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48351
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.