افزایش ۱۰.۲ درصدی مصرف برق استان نسبت به تابستان سال قبل

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان همکاری مردم برای گذراندن فصل تابستان را ضروری دانسته و گفت: مصرف برق استان ۲هزارو ۷۰۰ مگاوات و ظرفیت عملی تولید برق ۲هزارو ۹۴۵ مگاوات است.

نشست خبری شرکت برق منطقه ای استان کرمان امروز دوشنبه نهم تیرماه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان گفت: در قالب پویش «الف_ ب_ایران» سال گذشته ۲هزار میلیارد تومان طرح تولید و انتقال توسط برق منطقه‌ای کرمان افتتاح شد.

“حمیدرضا حبیبی” ادامه داد: در این راستا امسال ۷ طرح با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان افتتاح می کنیم ضمن آنکه در سال جاری ۲۰ تفاهمنامه همکاری نیز با صنایع استان نیز امضا شده است.

وی  گفت: ۳۶ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعتی، ۲۴ درصد در بخش خانگی، ۲۶.۷ درصد در بخش کشاورزی و مابقی مصارف خدماتی است.

حبیبی ادامه داد: ۲۲ مصرف کننده بزرگ برق استان از طریق شبکه‌های توزیع که بالغ بر ۸۰۰ مگاوات مصرف دارند، از طریق خطوط فشار قوی و به ‌صورت مستقیم برق خود دریافت می‌کنند و مابقی مصرف کنندگان از طریق خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف.

۲۴۵ مگاوات تا رسیدن به ظرفیت عملی تولید برق استان

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان مصرف برق استان را ۲هزارو ۷۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: ظرفیت عملی تولید برق استان کرمان ۲هزارو ۹۴۵ مگاوات است.

مهندس حبیبی با بیان اینکه استان کرمان در ذونقه طلایی تابش خورشید در کشور قرار عنوان کرد: در حال حاضر ۴۶ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی در استان تولید می‌شود که تا پایان سال جاری ۲۵ مگاوات دیگر به این ظرفیت اضافه و وارد مدار خواهد شد.

وی  گفت: برنامه‌ریزی برای ظرفیت ۲۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در استان انجام شده است.

حبیبی افزود:‌ سه طرح حوزه این شرکت در جنوب استان کرمان تا ۱۵ مردادماه افتتاح خواهند شد که این طرح‌ها شامل پست ۴۰۰ کیلوولتی جبال‌بارز، پست ۴۰۰ کیلوولتی نیروگاه شوباد کهنوج و خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی کهنوج به جیرفت است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان گفت: در ابتدای سال با افزایش ظرفیت نیروگاه محمدآباد مشکل برق شهرستان ریگان حل شد که سال آینده با افزودن ۶۰ مگاوات دیگر به ظرفیت این نیروگاه مشکل این منطقه به صورت کلی رفع خواهیم کرد.

افزودن ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان  اظهار کرد: دو نیروگاه بزرگ یکی در شهرستان زرند با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و دیگری توسط شرکت فولاد بوتیا در کرمان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات ظرفیت‌های جدیدی هستند که به مدار خواهند آمد و امیدواریم در سال آینده از این ظرفیت در پیک مصرف بتوانیم استفاده کنیم.

مهندس حبیبی خاطر نشان کرد: ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند این در حالی است که در دنیا حدود ۲۱ درصد جمعیت روستایی فاقد نعمت برق است.

وی بیان کرد: باوجود همه تلاش‌ها متاسفانه شرایط مصرف برق با پیش‌بینی متفاوت است و امسال با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد افزایش مصرف آب و برق در ایران را شاهد هستیم.

حبیبی با بیان این که ۳۰ درصد مصرف صنایع در کرمان مدیریت می شود گفت: امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۱۰.۲ درصد افزایش مصرف برق در استان داشتیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان ادامه داد: به همین جهت نیاز به همکاری مردم داریم تا این تابستان را به خوبی بگذرانیم لذا تنظیم کولرهای گازی، سرویس کولرهای آبی، استفاده از روشنایی محیط، استفاده کمتر از وسایل برقی در زمان اوج بار، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و … باعث می‌شود تابستان بدون خاموشی را داشته باشیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51940
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.