۲۰۰ هزار ریال جریمه برای استعمال کنندگان دخانیات در زمان رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان اعلام کرد: استعمال دخانیات در حین رانندگی مبلغ ۲۰۰ هزار ریال جریمه برای رانندگان متخلف به همراه دارد.

سرهنگ یوسف نجفی در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: یکی از دلایل مهمی که میتواند اخلال در حواس شش گانه رانندگان داشته باشد استعمال دخانیات بوده که باعث ایجاد اخلال رفتار ترافیکی و باعث بروز تصادفات می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به اینکه برابر کد ۲۱۵۴ تخلفات رانندگی، جریمه ۲۰۰ هزار ریالی در انتظار رانندگانی است که در حین رانندگی به استعمال دخانیات می پردازند گفت: در صورتی که قرائن و شواهد حاکی از حالت مستی یا استفاده راننده از مواد مخدر و روان گردان باشد ماموران با استفاده از تجهیزات لازم نسبت به تشخیص این حالت اقدام کرده و در صورت اثبات بی ارادگی حاصل از مصرف مسکرات، مواد مخدر و روان گردان از رانندگی فرد مورد نظر جلوگیری می شود و همچنین جریمه  ۴ میلیون ریالی و ضبط گواهینامه به مدت ۶ ماه توسط نیروی انتظامی در جهت اقدام قانونی و توقیف خودروی وی و انتقال آن به پارکینگ در انتظار راننده متخلف است.

وی افزود: برای رانندگان متخلف وسایل نقلیه شخصی که تست الکل و یا مواد افیونی و روان گردان آنان مثبت شود، ۱۰ نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۲۰ نمره منفی در سوابق گواهینامه رانندگی آنها لحاظ خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز هم استانی ضمن رعایت و احترام به حقوق شهروندی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به خوبی اجرا کنند، تا ضمن کاهش بی نظمی در تردد در معابر شهری در پیشگیری از وقوع تصادفات سهم عمده ای داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52776
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.