تمدید رایگان دفترچه‌های بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به به مصوبه ۱۷ آبان ۹۹ ستاد ملی کرونا اعلام کرد: همه دفترچه‌های بیمه سلامت روستایی و شهری بدون ارزیابی وسع مالی و به صورت رایگان به مدت شش ماه از تاریخ مراجعه تمدید می‌شوند.

محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: همه کسانی که در صندوق بیمه روستایی عشایری و شهر‌های زیر ۲۰هزار نفرجمعیت دارای دفترچه بیمه از سازمان بیمه سلامت هستند، می‌توانتد درسال ۹۹ حتی اگر تاریخ دفتر بیمه آن‌ها درماه‌های گذشته تمام هم شده است، بدون الزام ارزیابی وسع مالی و رایگان و فقط صرافاً با پرداخت مبلغ پرداخت ۳ هزارتومان هزینه تعویض، دفترچه بیمه خود را  با ۶ ماه اعتبار بدون ارزیابی وسع تمدید کنند.

او افزود: افرادی که تاریخ اعتبار آن‌ها نیز نرسیده است، نگران نباشند چراکه هر زمانی که تاریخ اعتبار تمام می‌شود به مدت ۶ ماه به صورت اتوماتیک تمدید خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: افرادی که در شهر‌های بزرگ و بالای جمعیت ۲۰هزار نفر زندگی می‌کنند و بیمه همگانی سلامت شهری را دارند، این دسته از بیمه شدگان هم که در سال ۹۹ دفاتر آن‌ها فاقد اعتبار شده است، می‌توانند به اداره‌های بیمه سلامت شهرستان‌ها و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه و دفتر چه بیمه سلامت را دریافت کنند.

افراد فاقد بیمه می‌توانند به مدت ۶ ماه زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان بیان داشت: افرادی که تاکنون در روستا و شهر دارای دفترچه بیمه رایگان از بیمه سلامت نبوده اند یا اینکه از سازمانی دیگر بیمه بوده اند و درحال حاضر امکان استفاده ندارند و تمدید هم نمی‌توانند کنند این امکان وجود دارد که به صورت رایگان به عنوان افراد فاقد بیمه زیر پوشش بیمه سلامت به مدت ۶ ماه قرار ‌گیرند.

او با اشاره به اینکه دفترچه‌هایی که به صورت رایگان داده می‌شود همچون روال سال‌های گذشته محل دریافت خدمات پزشکی آن‌ها کلینیک‌های ویژه دولتی و درخدمات بستری بیمارستان دولتی دانشگاهی است، تصریح کرد: اگر شهروندی به مطب و بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کند، لازم است در ارزیابی وسع مالی و پرداخت حق بیمه مشارکت کند.

جعفری بیان داشت: در آن صورت با مراجعه به بیمه و دفاترپیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت، بر اساس وسع مالی که در سامانه مشخص شده که درکدام دهک اقتصادی قرار دارد، در پرداخت حق بیمه مشارکت می‌کند و بیمه پرداز می‌شود که دفتر چه بیمه‌ای دریافت می‌کند و علاوه بر مراکز دولتی در مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی می‌توانند مراجعه داشته باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سیستم بیمه سلامت، در سامانه‌های نرم افزاری بیمه سلامت که متصل به مراکز بهداشت، بیمارستان‌ها و مطب‌ها است تمدید دفترچه‌های بیمه به صورت اتوماتیک تا پایان فروردین ۱۴۰۰ انجام شده است و اگر دفترچه برگه سفید دارد و تاریخ آن گذشته مشکلی وجود ندارد و می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58282
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.