زلزله ۴ ریشتری «چاه دادخدا» در جنوب استان کرمان را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین «چاه دادخدا» در شهرستان قلعه گنج خدا را لرزاند.

این چهارمین زلزله قلعه گنج از عصر روز گذشته تاکنون است. از ساعت 16 و 25 دقیقه روز 24 دی چهار زلزله به بزرگی 3.3، 2.5، 3.3 و 4 ریشتر زلزله بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان را لرزاند.

آخرین و بزرگترین آن‌ها زلزله 4 ریشتری 2 و 26 دقیقه بامداد امروز بود که در حوالی چاه دادخدا در ساعت 02:26:44 در طول جغرافیایی 58.08، عرض جغرافیایی 27.24 و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

این زمین لرزه در 18 کیلومتری چاه دادخدا، 36 کیلومتری قلعه گنج و 60 کیلومتری منوجان و 178 کیلومتری بندرعباس و 352 کیلومتری کرمان به وقوع پیوسته است. تاکنون از خسارات احتمالی این زمین لرزه‌ها گزارش نشده است.

هفته گذشته نیز چند زلزله در این منطقه مشاهده شد. در اطراف شهرستان قلعه گنج گسل گوک در بخش شمالی، گسل گلاتوهی در جنوب و همچنین گسل های جیرفت و ساردوئیه از گسل‌های با خطر زیاد هستند.

نتایج تحقیقی که چهار سال پیش در دومین همایش زمین شناسی و اکتشافات معدنی منتشر شد نشان می‌دهد گسل های سبزواران۱ و زندان۲ می‌توانند زلزله های قوی در حد ۷.۵ ریشتر هم ایجاد کنند.

پیش از این مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در خصوص پوشش امدادی حوادث در قلعه گنج گفته بود، آماده امدادرسانی در خصوص بروز وقوع حوادث احتمالی جنوب استان علی الخصوص در شهرستان قلعه گنج هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62381
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.