اولین جشنواره مجازی منطقه‌ای مد و لباس جنوب کرمان برگزار می‌شود

اولین جشنواره مجازی منطقه ای مد و لباس جنوب کرمان و یکصد و هفتمین جشنواره مد و لباس فجر کشوری در جنوب کرمان برگزار می‌شود.

اولین جشنواره مجازی منطقه ای مد و لباس جنوب کرمان با عنوان طراحی لباس گروه های موسیقی جنوب کرمان و یکصد و هفتمین جشنواره مد و لباس فجر کشوری 26 اسفند ماه سال جاری در جنوب کرمان برگزار می شود.

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این باره اظهارداشت: همزمان با گام دوم انقلاب در جهت حفظ ارزشهای عظیم و پایدار ایران اسلامی و در راستای سرفصل های توصیه شده رهبر انقلاب اسلامی جهت تاکید بر رشد و رونق اقتصادی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اولین جشنواره مجازی، منطقه ای مد و لباس را در جنوب کرمان برگزار می نماید.

جنوب دارای تنوع پوشش است

وی با بیان اینکه جنوب کرمان دارای فرهنگ و آداب رسوم متفاوتی می باشد، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی جنوب کرمان در هم مرزی با حوزه های فرهنگی استان های سیستان و بلوجستان، هرمزگان و حوزه کرمان باعث به وجود آمدن تنوع پوشش در این حوزه شده است و این مثلث فرهنگی «سیستان و بلوجستان، هرمزگان، کرمان» ظرفیت های قابل رشدی در حوزه صنعت مد و لباس جنوب کرمان ایجاد کرده است.

اسحاقی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به لباس های اقوام و تشویق طراحان با استعداد در حوزه دوخت های سنتی دانست وعنوان کرد: همچنین شناسایی و معرفی دانشجویان و طراحان مستعد در حوزه مد و لباس بومی و ایرانی، بکارگیری از نشان ها و اشاعه نماد های بومی منطقه، نشان دادن ظرفیت های حوزه مد و لباس جنوب کرمان، زمینه سازی جهت آگاهی بخشی مردم با مقوله مد و لباس، ترویج طرح های مناسب با سلیقه های در خور شان مردم و بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی، حمایت جهت تولید از طرح های برگزیده و غیره از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.اسحاقی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 22 اسفند ماه سال جاری دانست و گفت: آیین اختتامیه این جشنواره نیز 26 اسفندماه بصورت مجازی در جنوب کرمان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: علاقه مندان می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره آثار خود را به آدرس https://jk.farhang.gov.ir ارسال کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65104
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.