فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان:


اهدای ۱۶ قطعه شی تاریخی به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای ۱۶ قطعه شی تاریخی به یگان حفاظت این اداره کل خبر داد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ سید‌علی حسینی افزود: این اشیای تاریخی توسط سه نفر از اهالی شهرستان‌ جیرفت با نام‌های فرامز دبیر، حمید رییسی و ابوالقاسم ملایی به حوزه حفاظتی این شهرستان اهدا شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه قدمت اشیای مذکور به دوره اسلامی بازمی‌گردد، اظهار کرد: این اشیا شامل سکه، آویز و شی فلزی و کاسه، کوزه، سرپیکره سفالی و… می‌شود.
او بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای فرهنگ سازی و جلب مشارکت‌های اجتماعی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان انجام گرفته که تعداد بالای اشیای اهدایی دلیلی براین ادعا است.
حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68712
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.