استاندار کرمان خواستار شد


عاملین توزیع سیمان در استان کرمان شناسایی شوند

استاندار کرمان گفت: سازمان‌های صمت شمال و جنوب همه عاملین اصلی توزیع سیمان در استان را ظرف یک هفته احراز هویت کنند و سامانه کارخانه سیمان به‌روزرسانی شود.

به گزارش کرمان نو، علی زینی وند عصر امروز دوم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: چگونه است که سه کارخانه سیمان در استان باشد و با کمبود سیمان روبرو باشیم لذا شفاف گزارش دهید و اگر تکلیف این موضوعات روشن نشود دست بردار نیستم و باید عاملان توزیع مشخص شوند.

وی با تاکید برآنکه در شبکه توزیع فساد وجود دارد، اظهار کرد: باید گزارش نحوه اجرای مصوبات را ارایه دهید و نباید مصوبات خودشان عامل فساد شوند.

استاندار کرمان بیان کرد: کارخانه جات سیمان نباید خارج از سیستم(سامانه) سیمان را توزیع کنند و روزانه گزارش آنها گرفته شود و با احتکارکنندگان به شدت برخورد شود.

وی با تشریح میزان تولید سیمان و مرغ ادامه داد: متاسفانه یکسری دلال با ایجاد اخلال در بازار دارند به ریش همه ما می خندند و صف های طولانی باعث شرمندگی است این درحالی است که ما کمبودی در میزان تولید سیمان و مرغ نداریم بنابراین دستگاه قضا به هیچ کس از مدیر گرفته تا پایین ترین رده، رحم نکند و راهی جزی برخورد نداریم.

زینی وند با اشاره به بازدید امروز خود از واحدهای عرضه مرغ در شهر کرمان عنوان کرد: صف های مرغ هنوز سرجایش است باوجود آنکه دیگر در تولید مرغ مشکلی وجود ندارد به گونه ای که در برخی از این واحدها مرغ قطعه شده به وفور وجود داشت و هر بسته بیش از ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد. یعنی استاندار باید مغازه به مغازه برود و نظارت کند اینطوری که نمی شود.

وی خطاب به مردم گفت: همه شما بازرس ما شوید و تخلفات را گزارش کنید و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان نیز به گزارشات رسیدگی کنند.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه سیمان را فقط به عاملین توزیع داده شود، تصریح کرد: میزان تولید و توزیع سیمان سه کارخانه روی سامانه سیمان بیاید تا هر لحظه امکان بررسی وجود داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی مرغ و سیمان بدون مجوز قانونی هر کجا دیدند، ضبط کنند، اظهار کرد: اولویت میزان مصرف استان است و مازاد مصرف استان را می توانید صادر کنید.

زینی وند از دستگاه قضا درخواست برخورد جدی با اخلال گران بازار کرد و افزود: همه فرمانداران عاملین توزیع شهرستان های خود را شناسایی کنند.

استاندار کرمان بر لزوم رصد سیمان و مرغ را از تولید تا مصرف تاکید کرد و افزود: تا زمان تعادل در بازار سیمان حتی یک پاکت سیمان هم از کارخانه خارج می شود باید بدانیم کجا می رود و با هر روش قانونی برای این مهم تا زمان تعادل بازار موافقیم.

وی عنوان کرد: سازمان های صمت شمال و جنوب همه عاملین اصلی سیمان ظرف یک هفته احراز هویت کنند و سامانه کارخانه سیمان بروزرسانی شوند.

زینی وند با یادآوری اینکه برخی اوقات عرضه و تقاضا بازار را تنظیم می کند بیان کرد: ضمن تشکر از همه تولیدکنندگان اما باید بپذیریم که در شبکه توزیع مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که شبکه های فساد راه دور زدن را خیلی خوب بلد هستند، اظهار کرد: ۹۰ تا ۹۵ درصد شبکه توزیع سالم کار می کند و فقط اخلال گران بزرگ ۵ درصد هستند که ممکن حتی سه نفر باشند و اگر شناسایی شوند هرچند شناسایی آنها به این راحتی نیست، مشکل بازار حل می شود.

استاندار کرمان در ادامه از وضعیت توزیع مرغ سخن به میان آورد و گفت: کرمان مجوز راه اندازی مرغداری جدید برای استان گرفتیم و با سماجت این سامانه را باز کردیم و سهمیه جوجه وارداتی را نیز سازمان جهادکشاورزی استان پیگیری کند و همچنین ۹۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی از هفته آینده در استان آغاز شود.

وی فرمانداران باید از مصوبات تبعیت کنند، تصریح کرد: استان های دیگر اگر مرغ مازاد مصرف نداشته باشند هرگز اجازه صادرات مرغشان را به استان های دیگر نمی دهند. واردات مرغ از هر استانی اجازه ورود آنها را با طی روال قانونی دهید.

زینی وند تاکید کرد: شبکه توزیع مرغ و سیمان را سالم سازی کنید و شبکه های سنتی را به هم نزنید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69114
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.