استاندار کرمان با اشاره به درخواست بازگشایی اصناف:


داریم بین مرگ و زندگی انتخاب می‌کنیم

استاندار کرمان با اشاره به درخواست بازگشایی اصناف گفت: باید محکم کار را انجام بدهیم و فرمانداران کوتاه نیایند. اصلا به فکر گشایش نباشید و به مردم توضیح بدهید که داریم بین مرگ و زندگی انتخاب می کنیم.

به گزارش کرمان نو، علی زینی وند پیش از ظهر امروز چهارم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات اظهار کرد: میانگین رعایت پروتکل ها در استان خوب است. در مرکز استان بهتر و برخی شهرستان ها کمتر است که باید این وضعیت بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درگیری به دلیل دورهمی ها و مراسم است، افزود: باید ورودی مناطق ییلاقی توسط فرمانداران مسدود شود. ضمن اینکه دادن افطاری و سحری ممنوع است.

زینی وند با ابراز نگرانی از شیوع ویروس جدید هندی تصریح کرد: اگر سختگیری ها تشدید شود، می توان سرعت انتشار بیماری را کم کرد و راهی به جز اعمال محدودیت ها نداریم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه وضعیت خیلی وحشتناک است و سیستم درمانی هند از هم پاشیده، بیان کرد: فرمانداران باید خیلی موارد را جدی بگیرند، زیرا آمدن موج هندی قطعی است و باید تلاش کنیم بیمارستان ها و کادر درمان نفسی بکشند.

وی افزود: باید محکم کار را انجام بدهیم و فرمانداران کوتاه نیایند. اصلا به فکر گشایش نباشید و به مردم توضیح بدهید که داریم بین مرگ و زندگی انتخاب می کنیم.

زینی وند با اشاره به اینکه فرمانداران به سمت گشاش و عادی انگاری تصمیم نگیرند و باید پایان هفته ورودی همه اماکن گردشگری شهرهای قرمز مسدود شود، تصریح کرد: حضور در بوستان ها و پارک ها ممنوع است.

وی با اشاره به شرایط اعلام شده در زمینه مراسم شب های قدر گفت: تشویق مردم به انجام مراسم در خانه در شب های قدر بهتر است و البته مردم به لحاظ روحی به مراسم شب های قدر و دعا نیاز دارند. ضمن اینکه رعایت پروتکل ها در مکان های مذهبی خوب است و قدردانی می کنیم.

استاندار کرمان افزود: فراخوان و اطلاعیه دادن برای مراسم مذهبی ممنوع است و باید با رعایت پروتکل های اعلام شده مراسم شب های قدر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که مردم دارند جانشان را از دست می دهند، حضور در پارک ها لازم نیست، گفت: داریم آمار پیک قبل را در استان رد می کنیم و ظرفیت بیمارستان های رفسنجان و سیرجان لب به لب است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69207
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.