طی سال گذشته انجام شد


کشف ۳۰۰ تفنگ مجاز از شکارچیان در کرمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به رابطه مستقیم شیوع کرونا با افزایش شکار گفت: ۳۰۰ تفنگ مجاز طی سال گذشته در این استان کشف شده در حالی که این تعداد در سال قبل از آن ۱۸۶ مورد بوده است.

به گزارش کرمان نو، مرجان شاکری افزود: سال ۹۸ در مجموع ۳۸ تفنگ مجاز کشف شد و در سال ۹۹ با احتساب تفنگ های غیرمجاز ۶۲ مورد کشف داشته ایم.

وی اظهار داشت: تفنگ های جنگی که در مناطق مختلف توسط محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست کشف می شود در تامین امنیت این استان نقش بسزایی دارد زیرا این افراد می توانند از سلاح های غیرمجاز استفاده های دیگری نیز داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: تعطیلی های ایجاد شده به منظور اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین افزایش قیمت گوشت، آمار تخلفات شکار غیرمجاز را در سال ۹۹ افزایش داده که این امر وظایف محیط بانان را به منظور حفاظت از محیط زیست سنگین تر می کند که البته اقدامات زیادی نیز در این بخش انجام شده است.

وی تصریح کرد: مردم در کنار حفاظت از محیط زیست به اصل ۵۰ قانون اساسی نیز پایبند باشند زیرا قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی عنوان کرده است.

شاکری گفت: امید داریم شکارچیان غیرمجاز اسلحه های خود را کنار بگذارند و در کنار محیط بانان از عرصه های محیط زیست مراقبت کنند و در زمان بهره برداری به صورت قانونی و در چارچوب ضوابط شکار انجام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69344
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.