پارسال ۷۶ طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت از تصویب و اجرای ۷۶ طرح تحقیقاتی در این دانشگاه طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فاطمه سیدی اظهار داشت: این تعداد طرح تحقیقاتی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان در منطقه جنوب کرمان اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در کمیته پژوهشی بررسی و پس از تصویب، کد اخلاق دریافت کرده و سپس اجرا شدند.

سیدی با بیان اینکه ۴۰ درصد پژوهش‌های دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت به کرونا اختصاص یافت، تعداد طرح های پژوهشی کرونای این دانشگاه را ۳۰ عدد برشمرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت بیشترین میزان طرح های تحقیقاتی این دانشگاه را در دانشکده بهداشت اعلام کرد و گفت: این دانشکده با ۲۸ طرح تحقیقاتی بیشترین میزان طرح پژوهشی دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دانشکده پزشکی با ۲۴ طرح، پرستاری ۱۷ طرح، دانشجویان ۶ طرح و دانشکده پیراپزشکی با یک طرح به ترتیب بیشترین تعداد طرح های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مقابله با ویروس کرونا امروز به یک معضل مهم جهانی تبدیل شده است، اظهار داشت: این معاونت هم‌پای سایر معاونت‌های دانشگاه، با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی اقدام به فعالیت‌های پژوهشی در این خصوص کرده است.

سیدی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را جزو دانشگاه‌های پیشگام کشور در زمینه طرح‌های تحقیقاتی ویروس کرونا  دانست و از حمایت طرح های تحقیقاتی کرونا خبر داد.

وی از امکان بررسی فوری طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده و دریافت کد اخلاق در سامانه اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی این دانشگاه برای محققان خبر داد و گفت: محققان پروپوزال (پیشنهاد) پژوهشی خود را در صورتی که دامنه کار پژوهشی آن فراتر از یک دانشگاه است به آدرس http://rms.nimad.ac.ir سامانه مدیریت پژوهش ارسال کنند.

سیدی ادامه داد: همچنین مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) آمادگی خود را برای حمایت از طرح‌های فرادانشگاهی و ملی اعلام کرده است.

دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت، یک سوم پهناورترین استان کشور(جنوب کرمان) را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69853
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.