در شورای معادن استان کرمان مطرح شد


منافع معادن باید به سراسر استان کرمان برسد

استاندار کرمان گفت: باید منافع معادن به سراسر سطح استان کرمان برسد و توازن را در استان توزیع کنیم تا عدالت برقرار شود.

به گزارش کرمان نو، علی زینی وند پیش از ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: از حقوق دولتی معادن استان کرمان چیزی برنگشته و اگر بوده مقدار جزئی بوده است.

وی با اشاره به لزوم انجام مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت های بزرگ و معادن افزود: باید از محل ظرفیت های معادن برای حل تنش آبی کرمان استفاده و برای این مسئله راهکار تعریف کرد که بخشی از این راهکارها از محل بخشش حقوق دولتی، مسئولیت اجتماعی و دادن محدوده جدید محقق می شود.

زینی وند تصریح کرد: مرّ قانون برای ما اهمیت دارد و حساس هستیم اما باید موضوعات مختلف برای همه شفاف شود.

استاندار کرمان بیان کرد: باید منافع معادن به سراسر سطح استان کرمان برسد و توازن را در استان توزیع کنیم تا عدالت برقرار شود.

وی در ادامه اظهار کرد: معطلی در بهره برداری از معدن زفتک ریگان تبدیل به مطالبه اجتماعی شده و گل گهر آمادگی فعال کردن محدوده های معدنی معطل و توانایی سرمایه گذاری دارد.

زینی وند خطاب به سرمایه گذار این معدن بیان کرد: نارضایتی مردم مسئله اجتماعی است و ادامه روند کنونی و عدم انجام کار به صلاح ما و شما نیست و تاکید داریم در مهلت سه ماهه کار عملیاتی شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در صورتی که معطلی معدن زفتک ادامه یابد، حتما تصمیم گیری خواهیم کرد، گفت: اگر معادن معطل مانده در استان کرمان را فعال کنیم، مشکل بیکاری نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، “شهباز حسن پور” رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه گفت: باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن استان کرمان که به خزانه واریز شده، به استان برمی گشت که کمتر از دو درصد به استان برگشته و ما شاکی هستیم.

در این جلسه اعلام شد: حقوق دولتی معادن سرچشمه و شهربابک در سال ۹۸ میزان ۱۱۶۴ میلیارد تومان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69888
1 نظر
  1. علیرضا م می گوید

    دوباره استاندار کرمان به فکر چپاول اموال رفسنجان افتاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.