اهدای ۲۸ شی‌ء با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت استان کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای ۲۸ قلم شی تاریخی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت این اداره کل خبر داد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ سید‌علی حسینی اظهار کرد: قدمت تعدادی از این اشیا که شامل خنجر و حلقه مفرغی، پیه سوز و حلقه فلزی، کوزه سفالی، سرپیکره حیوانی، مهره سنگی می‌شود به پیش از تاریخ، دوران تاریخی و همچنین اسلامی برمی‌گردد و مابقی اشیا که قدمت آنها هنوز مشخص نشده است در حال بررسی هستند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: براساس گزارش رسیده از حوزه حفاظتی شهرستان جیرفت، یک نفر از میراث‌بانان افتخاری به نام حامد دهقانی اشیای مذکور را به صورت داوطلبانه به حوزه حفاظتی این شهرستان اهدا کرده‌ است.
حسینی بیان کرد: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با انجام تمهیدات اطلاعاتی و فرهنگ‌سازی بومی و محلی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی توانسته‌اند در زمینه کشفیات اشیای تاریخی موفقیت‌های خوبی به دست آورند.
او خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره‌کل با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69980
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.