مدیرکل ثبت اسناد:


جاعل مدارک اسناد قضایی و رسمی در کرمان دستگیر شد

مدیرکل ثبت املاک و اسناد استان کرمان از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای با چندین فقره جعل اسناد قضایی و رسمی در این استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، علی محمودی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت:  یک جاعل حرفه ای با چندین فقره جعل اسناد قضایی و رسمی توسط اداره حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان و اداره حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در کرمان دستگیر شده است.

وی افزود: در پی اعلام خبری مبنی بر جعل اسناد رسمی برای انتقال تعدادی از پلاک های ثبتی، بلافاصله موضوع به طور ویژه در دستور کار اداره حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت استان قرار گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: نیروهای ادارات حفاظت و اطلاعات دادگستری و نیز ثبت اسناد استان در تحقیقات اولیه پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی، جاعل را شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، مخفی‌گاه وی را شناسایی و نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان دستگیر کردند.

محمودی بیان داشت : در روند تحقیقات مشخص شد، متهم پس از ساخت مهرهای جعلی اقدام به تهیه اسناد مجعول کرده و به سوء و کلاهبرداری مشغول بوده است .

وی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی از شهروندان درخواست کرد: هشدارهای امنیتی را جدی گرفته و در صورت مواجهه با افرادی که قصد کلاهبرداری با وعده های کذب را دارند و یا موارد مشابه مراتب را به اداره حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اطلاع دهند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره اینکه اسناد رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی از مزایای زیادی برخوردار هستند خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم این است اصالت اسناد خود را از طریق سامانه های “تصدیق اصالت سند مالکیت” و “تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی” بررسی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69988
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.