بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی روستاهای استان کرمان به پایان رسید

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای روستایی به پایان رسید و رد صلاحیت شدگان فرصت پنج روزه برای اعتراض دارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، علیار اسکندری‌نسب با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان اظهار داشت: شکایات داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در هیئت‌های نظارت در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه فردا آخرین روزی است که هیئت‌های نظارت نسبت شکایت داوطلبان اظهار نظر می‌کنند گفت: نتیجه نهایی تایید صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرها فردا اعلام شده و فرمانداری‌ها به اطلاع داوطلبان خواهند رساند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی روستاهای استان کرمان هم در هیئت‌های اجرایی بخش‌ها به پایان رسیده افزود: این نتایج به هیئت‌های نظارت بخش‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: کسانی که صلاحیت آنها در هیئت اجرایی مورد تایید قرار نگرفته فرصت پنج روزه دارند برای اعتراض به هیئت‌های نظارت مراجعه کرده تا هیئت نظارت بررسی صلاحیت آنها را مورد بررسی قرار دهد.
اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه فردا آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور است گفت: همزمان تشکیل هیئت‌های اجرایی بخش‌ها و شهرستان‌ها هم در سراسر استان توسط فرمانداران و بخشداران با هماهنگی با هیئت نظارت شورای نگهبان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ابلاغ شده وزارت کشور و شورای نگهبان به هیئت مرکزی نظارت بر شوراهای مجلس شورای اسلامی فرآیند برگزاری مراحل انتخابات در استان کرمان پیش می‌رود عنوان کرد: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا برگزار می‌شود که در شوراهای روستایی استان تعداد کرسی‌ها ۹ درصد نسبت به دوره قبل افزایش و جمع ثبت‌نام شوندگان ۱۱ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70303
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.