معاون علوم پزشکی کرمان: میزان ابتلا به کرونا در کادر درمان کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تزریق واکسن به کادر درمان، در جلوگیری از موارد شدید ابتلا به کرونا موثر بوده و موجب کاهش آمار مبتلایان در کادر درمان شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین صافی زاده افزود: انتظار می رود اقشار مختلف جامعه در زمان فراخوان شدن برای دریافت واکسن از این مهم استقبال کنند تا جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار گیرد و آمار ابتلا به این بیماری و مرگ های ناشی از آن کاهش یابد.

وی اظهار داشت: عوارض ایجاد شده بعد از تزریق واکسن کرونا در افراد مختلف گذرا است و ممکن است تا ۴۸ ساعت ماندگار باشد لذا توصیه می شود افراد دریافت کننده واکسن در صورت بروز علائم از مُسکن های ساده استفاده کنند و در صورت طولانی شدن علائم با پزشک مشورت بشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: کمبودی در زمینه ارائه سهمیه واکسن سالمندان وجود ندارد اما به منظور پیشگیری از تجمع افراد به نوبت فراخوان می شوند.

وی با بیان اینکه توزیع واکسن در شهرستان های مختلف استان کرمان به طور یکسان انجام شده است گفت: تمام واکسن موجود  مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارند.

صافی زاده تاکید کرد: افراد باید توجه داشته باشند دریافت واکسن به طور صد درصدی مانع ابتلا به کرونا نمی شود اما از ابتلای سخت و مرگ جلوگیری می کند.

وی گفت: راهکار تزریق واکسن به دست اندرکاران انتخابات در ستاد ملی مقابله با کرونا اندیشیده و اتخاذ شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: دست اندرکاران انتخابات طبق دستورالعمل اجرایی معرفی و فراخوان می شوند و واکسن کرونا را دریافت می کنند.

وی همچنین به تخلفات برخی ادارات در زمینه اعمال نکردن دورکاری اشاره کرد و افزود: این امر باید توسط بازرسی استانداری پیگیری شود.

صافی زاده اظهار داشت: همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی از نظر رعایت فاصله، تامین تهویه مناسب و ماسک زدن که رفتار شخصی کارکنان است در برخی ادارات رعایت نمی شود که مسئولان ادارات باید این مشکل را پیگیری و رفع کنند در غیر این صورت کارکنان می توانند با شماره گیری ۱۹۰ موارد را به منظور رسیدگی با کارشناسان مراکز بهداشت در میان بگذارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71112
1 نظر
  1. […] خبری امشب از از آغاز به کار ستاد جهانگیری در کرمان تا کاهش میزان ابتلا به کرونا در کادر درمان […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.