مدیرکل ارشاد کرمان: تولید محتوای رسانه‌ها زمینه‌ساز شور انتخاباتی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تولید محتوای موثر رسانه‌ها می تواند زمینه ساز شور انتخاباتی و تحقق مشارکت حداکثری باشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدرضا علیزاده ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: همانگونه که رزمندگان جبهه های دفاع مقدس توانستند با مشارکت ، رفاقت و همدلی در یک شرایط نابرابر حماسه فتح خرمشهر را رقم زنند بدون شک رسانه های استان کرمان هم می توانند با هم افزایی و رقابت سالم همچون انتخابات های گذشته ،زمینه حضور گسترده مردم پای صندوق های اخذ رای را فراهم کنند.

علیزاده با بیان این که فضای مجازی به دلیل سهولت دسترسی، تاثیرگذاری قابل توجهی بین آحاد جامعه پیدا کرده است اظهار داشت: این فضا زمینه بسیار خوبی برای گفتمان سازی، پاسخ به شایعات، تولید محتوای موثر، معرفی کاندیداها و سایر موارد دارد که این مولفه ها هر کدام  به نوبه خود در ایجاد شور انتخاباتی تاثیر گذار هستند.

وی اظهار داشت: اما در عین حال اگر از این فضا مراقبت نشود می تواند به محملی برای گسترش شایعه، ترویج بد اخلاقی و تخریب های هدفمند علیه نظام اسلامی باشد و به همین دلیل حضور، مشارکت و داشتن برنامه هدفمند در فضای مجازی از سوی فعالان رسانه استان  در این روزها بسیار اثرگذار است.

مدیرکل فرهنگ. و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: تبیین اهمیت انتخابات به عنوان بهترین و تنها  راه  گشایش در کشور در همه زمینه ها، تبیین نقش مردم در انتخاب شرایط آینده کشور، تبیین تبعات مشارکت نکردن مردم در انتخابات، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در عین آرامش و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه؛  نکاتی است که برای رسیدن به مشارکت حداکثری  لازم است از سوی رسانه ها، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی  مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری  انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز اهمیت دارد و باید زمینه تقویت حضور حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح از سوی رسانه‌ها به جامعه شناسانده شود.
علیزاده تصریح کرد: البته رسانه‌ها و اهالی رسانه  استان همیشه تلاش کرده اند در جهت منافع ملی، تقویت بنیان های اجتماعی، پرهیز از تخریب شخصیت های شناخته شده در همه  بخش ها حرکت کرده و  عملکردی قابل دفاع، امید آفرین و قانون محور داشته باشند و امید داریم این رویه همچنان با قدرت و قوت ادامه داشته باشد.

به گفته علیزاده در حال حاضر ۳۶۵ رسانه در قالب ۲۱۳ رسانه چاپی،  ۱۲۹ پایگاه خبری و ۲۳ رسانه الکترونیک در استان کرمان فعال هستند که این ظرفیت می‌تواند در آگاهی بخشی به علیزاده با اشاره به این مطلب که با وجود پیشرفت های تکنولوژی و توسعه استفاده از تلفن همراه هر یک از افراد جامعه به یک رسانه تبدیل شده اند، افزود: افراد برای اطلاع از صحت و سقم مطالب به رسانه های شناخته شده مراجعه می کنند.
وی تاکید کرد: رسانه های استان کرمان اشراف کاملی بر حوزه کاری خود به ویژه در حوزه انتخابات دارند و همواره تلاش دارند که نقش خود را به خوبی ایفا کرده و مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان رسانه یکی از مجازی ترین انتخابات را در پیش رو داریم که این خود فرصتی را برای بروز قابلیت ها و خلاقیت های رسانه های در این عرصه گشوده است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بطور همزمان در ۲۸خردادماه برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.