معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد:


وزارت بهداشت مسئول تامین واکسن نیست

کرمان نو- معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:وزارت بهداشت مسئول تامین واکسن نیست و فقط درخواست کننده و مصرف کننده است همچنین وزارت بهداشت هر آنچه واکسن در انبار داشته در اختیار مردم قرار داده و چون مشکل کرونا بین الملی است، کشورهایی که قول داده بودند ، به تعهداتشان عمل نکردند

به گزارش کرمان نو قاسم جان بابایی در بازدید از بیمارستان پاستور بم اظهارداشت: وضعیت ویروس کرونا در استان کرمان رو به افزایش دارد و شهرستان‌های بم،جیرفت،کهنوج و کرمان در حالت بحرانی نسبت به شهرستان‌های دیگر استان قراردارند و قبلاً پیش بینی شده بود که شهرستان بم به دلیل همجواری با استان سیستان و بلوچستان به این شکل درگیر این ویروس شود.
او بیان کرد:در حال حاضر شهرستان بم 230 بیمار مبتلا به کووید19 دارد که یکصد بیمار بستری و مابقی بیماران سرپایی هستند که فقط در بیمارستان داروی خود را دریافت می‌کنند و بیماران بدحالی نیستند.
معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش‌پزشکی ادامه داد:خوشبختانه با تدبیر ریاست دانشگاه علوم پزشکی بم و همکارانش تخت بستری به اندازه کافی در اختیار بیماران قرار دهد.
همراهی مردم موثر است
دکتر جان بابایی تاکید کرد: نکته مهم و قابل توجه اینکه فردا چهارشنبه عید قربان است و با در نظر گرفتن اینکه آمار مبتلایان رو به افزایش است از مردم خواهش می‌کنیم مراعات کرده و تجمعات و رفت و‌آمدها را متوقف کنند.
او می‌گوید تنها همراهی مردم می‌تواند در خروج ما از پیک پنجم موثر باشد و با سرعتی که در واکسیناسیون در حال رخ دادن است زمان زیادی نمی‌گذرد تا شرایط آرام تر شده و قطعا تصمیمات گرفته شده باعث می‌گردد به سرعت سیرصعودی این بیماری کاهش پیدا کند و مرگ و میر صفر شود.
واکسیناسیون سریع
دکتر جان بابایی بیان کرد با توجه به تعداد واکسن هایی که در حال وارد شدن به کشور است انشاءالله به زودی واکسیناسیون تسریع خواهد یافت.
معاون درمان وزارت بهداشت درباره تقاضای مسئولان استان کرمان برای ورود به واکسیناسیون افراد 50 سال به بالا گفت: این موضوع در سطح ملی تصمیم گرفته می شود و من نیز پیگیری های لازم را انجام خواهم داد که بتوانیم در این استان نیز زودتر واکسیناسیون این افراد را شروع کنیم
کشورها به تعهداتشان عمل نکردند
او درباره خرید واکسن گفت:وزارت بهداشت واکسن مورد نیازش را از کشورهایی‌مانند روسیه،چین، هند و کواکس پیش خرید انجام داده بود و تعهد ایجاد شد اما متاسفانه این کشورها به تعهداتشان عمل نکردند و زمانی کشور هند که زیرساخت وسیعی در تولید واکسن دارد کشورش با وضعیت بحرانی ویروس کرونا روبرو شد اجازه خروج واکسن از کشورش را نداد.
او بیان کرد: مردم باد بدانند حتی اگر فردی واکسن هم زد نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارد و در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی شرکت کند.
کمبود تخت نداریم
معاون درمان وزیر بهداشت درباره کمبود تخت در بیمارستان‌ها توضیح داد:در تمام دنیا کشوری نبوده که درگیر بیماری کرونا بوده و با کمبود تخت مواجه نشده باشد و ما در شهرستان بم کمبود تخت نداریم و مردم نگران این موضوع نباشند زیرا کادر درمان تمام توانشان را در مبارزه با این ویروس گذاشته اند.
او تصریح کرد:باید به سمتی برویم که تولید بیماری نشود و هر سیستمی یک ظرفیتی دارد و اگر از حد بالاتر برود سیستم دچار پاسخگو نخواهد بود همچنین کشور ما برخلاف سایر کشورهای دنیا که مشکلات جدی در مبارزه با این ویروس پیدا کردند دچار مشکل نشده است .
ضرورت احداث بیمارستان دوم
دکتر جان بابایی نیاز شهرستان بم به احداث بیمارستان دوم جدی دانست و عنوان کرد: بیمارستان دیگری در بم در حال احداث است که باید با کمک دولت هر چه سریعتر روند ساخت آن تندتر پیش برود.
مهارت بالای کادر درمان پاستور
او خاطرنشان شد:با وجود تخت کافی در بیمارستان‌های شهرستان‌های نرماشیر، فهرج و ریگان اما نمی‌توانند باری از دوش بیمارستان پاستور بردارند و صلاح نیست بیمار کرونا در آن جا بستری شود زیرا رسیدگی به بیماران کرونایی نیاز به مهارت و توانایی بالایی دارد که کادر درمان پاستور بم به درستی خدمات به بیماران کرونایی ارائه می دهند
جان بابایی درباره نصب و راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان بم که در سفرهای قبلی قولش را داده بودند گفت:در این باره به دلیل شرایط تحریم ها و مشکلات ایجاد شده با محدودیت ارز مواجه شده بودیم اما به زودی یک دستگاه ام آر آی در این بیمارستان مستقر خواهد شد.
تقویت بم به عنوان قطب درمانی
معاون درمان وزیر بهداشت درباره اورژانس هوایی که از مطالبات شهروندان بمی بوده است بیان کرد: ایجاد یک اورژانس هوایی نیاز به یک باند و هلی‌کوپر دارد و از ان جا که استان کرمان نیز پهناور است نیازمند کمک دولت برای خرید هلی‌کوپتر هستیم.
او تاکید کرد: شهرستان بم می تواند به عنوان یک قطب درمانی تقویب شود و بجای اینکه به فکر خرید هلیکوپتر بوده و هر روز پرواز داشته باشیم و برای جلوگیری از سرگردانی بیماران در شهرستان های دیگر به فکر تقویت بیمارستان پاستور در جهت توسعه آنژیوگرافی قلب و برنامه‌های متعدد دیگر باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74270
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.